Napoli
aroneid skrev for 13 timer siden:Tar opp igjen denne tråden, da jeg vurderer å sette opp et Tellstick-system i båten og ønsker noen erfaringer.
Base/gateway
Har i utgangspunktet sett på Tellstick Lite v2 som base (ca 1300kr), den kommuniserer 2-veis. Ønsker bekreftelse på hva som står på, derfor utgår 1-veis-kommunikasjon.
Spørsmål: Finnes det andre alternativer i samme prisklasse som gjør jobben bra?
Temperatur/fuktighet
Har skjønt at Clas Ohlson sine sensorer ikke er de beste, og at Jula sine er bedre. Pris rundt 150-200, finnes det noen billigere alternativer her? Biltema selger noen ekstra sensorer (109kr) til sine værstasjoner som kommuniserer på 433mhz, vil disse fungere?
Spørsmål: Er veldig interessert i å kunne se temperatur-/fuktighetsstatistikk bakover i tid, altså ikke bare live. Er dette mulig med Tellstick? Jeg ønsker også varsel om temperaturen går under 2-3 grader, enten som push-varsel på telefonen eller på SMS/epost. Er dette mulig?
Hvis jeg ikke husker feil her - så kommuniserer Tellstick Lite v2 kun toveis på z-wave. Dvs at 433 MHz termometer ikke vil fungere. Har brent meg på dette. Biltema sine vil uansett ikke fungere, da de ikke går på smarthusfrekvensen 433,92 men på 433 MHz. Telldus sine termometre har jeg god erfaring med.
Push varsling kan man sette opp på mange måter. Det jeg har valgt å gjøre er å sette det opp med ifttt.
Dersom du ønsker å lagre data fra Tellstick må du sette opp noe eget for dette. Kommer ikke umiddelbart på noe eget system for dette.