EAB Startet 3.Januar.2016 Link til dette innlegget Startet 3.Januar.2016 Hei har eit spørsmål ang motorbytte i cabincruiser med volvo penta tamd40b. Da de gjelder volvo penta så lurte eg på evt andre modeller av volvo med tilnærmet samme effekt som kunne passe oppi ? Tenker da på motorfester . Mvh EABModerator har endret emnetittelen. Var opprinnelig Motorbytte. hvilket ikke er iht reglene for "Båtforumet".Alle må vennligst lese disse før man poster. Sitér dette innlegget Link to post
Ballard Svart 3.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2016 Du bør skrive om tittelen, ellers kan tråden bli stengt. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 3.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2016 Om du skal ha en n Volvo blir det vel en D3 eller D4 ingen av dem passer vel på festene til den gamle 40 motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 3.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2016 KAD serien passer vel rett på? og 41 serien.. Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
ebonita Svart 3.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2016 Om Du kan nöja Dig med att modernisera till en nyare /begagnad/ Volvo motor så är ju TAMD41B en vassare motor. Den är direktinsprutad och därmed betydligt bränslesnålare och ger c:a 200 hkr. Bytte själv från TMD40 till Tamd41 för många år sedan i en Nimbus 3000 och det var ett lyft! Måtten är ungefär desamma och jag levde kvar med 35 mm axel men bytte till en i bättre stålkvalitet. Ny propeller får Du förstås räkna med men i övrigt så blir ju ett sådant byte betydligt rimligare i pris än om Du skall tänka Dig en ny motor. :yesnod: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.