Jump to content

Ford 2704ET med 2 stk. "stoppknapper"

bareare

Recommended Posts

Har kjøpt en "ny" båt hvor tidligere eier påstår at det sitter en ford 155 turbo.

Vet ikke om det er en 2704 eller noe annet.bilde

Motoren går veldig raskt på tomgang, men det ser ut som om jeg kan justere tomgang med den ene "stoppknappen", den stopper itillegg når jeg drar den helt opp.

Den andre "stoppknappen" ser ikke ut som om virker?

Kan det være at jeg må fylle olje i dieselpumpen?

bilde

En 2704 med turbo utvikler vel 150 hk på max turtall og 136 på marsjing . Ser noen oppgir 180 hk på en 2704 med turbo og etterkjøler men har 150 hk på marsjfart .Det er vel ingen som marsjer på max turtall . Ser oljepåfyllinga som er den umbrakoskruen nr 5  over kaldstarten nr 7  nivåskruen for oljenivå nr 1. Hva mener du med den ene og den andre stoppknappen . Stoppen er den minste hendelen der kaldstarten sitter . Husk å gi full gass før kaldstart trykkes inn , returner gasshendel før start

Ok, men når du ser på det nederste bilde så ser man en vaier, trodde dette var stoppvaier, men den fungerer ikke??? den andre stoppvaieren er fungerer, da stopper motor

Dra ut stopp, og sjå kva som beveger seg på pumpa. For å sjå om den andre wiren, som ikkje virker, kanskje virker alikevel, så forsøk å gi gass og sjå om den beveger seg då.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

• 3 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...