bareare Startet 4.Januar.2016 Link til dette innlegget Startet 4.Januar.2016 Har kjøpt en "ny" båt hvor tidligere eier påstår at det sitter en ford 155 turbo. Vet ikke om det er en 2704 eller noe annet. Motoren går veldig raskt på tomgang, men det ser ut som om jeg kan justere tomgang med den ene "stoppknappen", den stopper itillegg når jeg drar den helt opp. Den andre "stoppknappen" ser ikke ut som om virker? Kan det være at jeg må fylle olje i dieselpumpen? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 4.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2016 Hmm er normalt to stive wire til pumpa. En for stopp og en for gass. Tomgang justeres med stoppskrue på gass-armen på pumpa. At tomgang synker når du begynner å trekke ut stopphendel er sikkert fordi diesel pumpa kveles litt og litt. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
bareare Svart 4.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2016 Ok, men når du ser på det nederste bilde så ser man en vaier, trodde dette var stoppvaier, men den fungerer ikke??? den andre stoppvaieren er fungerer, da stopper motor, samt når man løfter den litt opp går tomgangen ned. Kanskje kaldstart? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 4.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2016 (redigert) Er det Simms diselpumpe skal den ha motorolje egen i olje tro. Kaldstart nr. 7 trykke inn. Redigert 4.Januar.2016 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
fannefjord 2 Svart 4.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2016 En 2704 med turbo utvikler vel 150 hk på max turtall og 136 på marsjing . Ser noen oppgir 180 hk på en 2704 med turbo og etterkjøler men har 150 hk på marsjfart .Det er vel ingen som marsjer på max turtall . Ser oljepåfyllinga som er den umbrakoskruen nr 5 over kaldstarten nr 7 nivåskruen for oljenivå nr 1. Hva mener du med den ene og den andre stoppknappen . Stoppen er den minste hendelen der kaldstarten sitter . Husk å gi full gass før kaldstart trykkes inn , returner gasshendel før start Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 4.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2016 Ok, men når du ser på det nederste bilde så ser man en vaier, trodde dette var stoppvaier, men den fungerer ikke??? den andre stoppvaieren er fungerer, da stopper motor Dra ut stopp, og sjå kva som beveger seg på pumpa. For å sjå om den andre wiren, som ikkje virker, kanskje virker alikevel, så forsøk å gi gass og sjå om den beveger seg då. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Jens Svart 2.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2016 Hei jeg har et spørsmål vedr. kaldstart av en Ford 2704 ET. På tegninger i instruksjonsboka, er det en tegning av en tank som skal supplere termostarter med diesel. I min båt kommer det en slange fra returen på diesel pumpa. Dvs at det ikke kommer noe diesel til termostarter, eller tenker jeg feil? Sitér dette innlegget Link to post
Jens Svart 2.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2016 Det kom feil bilde, her er den riktige tegningen av tanken. Er dette nødvendig for å få termostarter til å fungere? Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 2.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2016 Det er vanlig med slange fra returen direkte til fakkel-start, men det er ikke vanlig å bruke dette. Har hatt noen slike motorer, men fjernet hele rallamikket, da det for min del aldrig har vert behov. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.