Nordfjording Startet 5.Januar.2016 Link til dette innlegget Startet 5.Januar.2016 Hei, er det noen som kjenner til denne båten og har gode råd for og få ned støy fra motorrom? Det hjalp en del med og feste støyplater motorluke, men det er fortsatt for mye. Vil tro å bygge en motorkasse ikke er bra med tanke på luft til motor, samt det blir noe trangt og kronglete da. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 5.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2016 Prøv å finne ut hvilken støy det er snakk om, lyd som "lekker" ut er en ting, strukturbåren støy er noe HELT annet... Å tette lydlekkasjer kan hjelpe mye. Om du har en meter av f.eks. 8 mm plastslange så virker den godt som stetoskop. Ørepropp i ene øret og slangen i det andre, søk rundt med andre enden av slangen så klarer du lett å lokalisere slike lydlekkasjer. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
k1mbo Svart 5.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2016 (redigert) Jeg hadde en NorDan 780 tidligere hvor det var bygd en isolert kasse over motoren (Volvo KAD32). Fungert veldig bra hos meg, ingen problem med temperatur på motor. Og en kunne snakke vanlig sammen ved fult pådrag og kalesjen oppe :) Den ble hengslet i alle hjørner, slik at en enkelt fjernet den og fikk god tilgang rundt motor. Redigert 5.Januar.2016 av k1mbo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 5.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2016 (redigert) Hva skal du med mye luft rundt motor, bortsett fra lett tilgjengelighet? Hvis det ikke står om slikt i monteringsveiledningen så er jo motoren tilstrekkelig vannkjølt med rikelig tilgang på kaldt vann. Luft til forgasser kan du føre frem i en egen fleksibel kanal. Du må oftest kombinere lyddempningsplater: Tunge plater inneholdende asfalt/bitumen mot lavfrekvent støy og porøse plater mot annen/vanlig støy. Redigert 5.Januar.2016 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 5.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2016 Motorrommet trenger luft for at det ikke skal bli for varmt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.