R johansen Startet 5.Januar.2016 Link til dette innlegget Startet 5.Januar.2016 Har hatt en del kjøleproblem sabben blir for varm .Hvis jeg ikke kjører over ca 70 % holder temp stabil på ca 80grader men kjører opp mot Max så koker motoren. Føler jeg snart har prøvd alt.Har byttet komplett ventil hus ny membran byttet termostat spylt opp kjølesløyfe . Noen som har noen gode ideer? Er kjølesløyfe for kort ?har blitt fortalt at det er en sløyfe frem og tilbake.. Utvendig på båten Det ligger også en sløyfe inne i båten .Tenker det er som ekstra løsning men en dårlig løsning!Eller er membran pumpen for dårlig?Håper noen har noen gode ideeer! Takk Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 5.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2016 Mye rur/skjell på kjølesløyfen? Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 6.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2016 Kjør en sterk blanding av system rens. Hjelper ikke det så ta av toppen og sjekk kjølekanaler. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2016 Kjølewløyfen inni båten (rar ide forresten) tyder på at tidligere eier har hatt samme problem. Enten er kjølesløyfen for kort eller skadet/tett. Begynn med å måle lengden og sammenlign med Sabb sine anbefalinger. Sjekk for bulker/skader. Og sjekk at kjølevannet virkelig sirkulerer. Om den alltid har vært ferskvannskjølt er det ingen grunn til å mistenke kjølekanaler, men om den er ombygget fra sjøvannskjøling kan det være litt av hvert å finne. Forstår jeg det slik at du ikke har sett båten under enda? Da er det på tide. Sjekk at sløyfen er ren for groe, maling, bunnstoff etc. Og sjekk at den ikke har skader. God begynnelse. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.