Jump to content

Skifte fra enkel til dobbel kjølepumpe Sabb 10hk, har problem

ut mot havet

Recommended Posts

Skal bygge om fra saltvannkjøling til ferskvannkjøling på min 10hk Sabb. I følge deleliste skal det vere like pumper på 10hk (G) og 18hk (2H).

Fekk kjøpt ei brukt dobbelpumpe frå ein 18hk men for meg ser ikkje den ut til å passe. Ser ut som mebranhuset er større på dobbelpumpa enn på den eg har. Kva er det eg ikkje skjønner her? må eg foreta noko form for ombygging? 

Veit det er folk på forumet som er eksperter på Sabb så håper på hjelp. Kan nokon på ein lettfatteleg måte forklare kva som er feil, eller eg ikkje skjønner?

Eg skrudde ein gang - for 30+ år siden - på ein Sabb 2G. Kom aldri so langt som å få den i båt, men den motoren blei utstyrt med ei dobbel pumpe på babord side, den hadde to membraner utenpå kvarandre, der innerste membranen var adskillig større enn den ytterste. Desse pumpene var tenkt til å sirkulera ferskvatn, og til sjøvatn kjølevatn. På styrbord side kom der ei kombinert pumpe, med ein membran som var tenkt til lensepumpe og var påmontert ei brennoljepumpe. Alt dette gjekk rett på, alle mål og skruer passa.

Magne

Motoren min er saltvannkjølt og har ei pumpe med enkel membran på venstre side sett bakfra, motorer som er ferskvannkjølte har ei dobbelpumpe, reknar med at det er to membraner på den. Slik eg kan forstå det så skal ei dobbelpumpe vere samme på 10 og 18 hk motor. Problemet mitt er at pumpa eg har fått som er frå ein ein 18 hk ikkje passer, eller at det er noko eg ikkje forstår, kanskje den må ombyggast på nokon måte.

Motoren min er saltvannkjølt og har ei pumpe med enkel membran på venstre side sett bakfra, motorer som er ferskvannkjølte har ei dobbelpumpe, reknar med at det er to membraner på den. Slik eg kan forstå det så skal ei dobbelpumpe vere samme på 10 og 18 hk motor. Problemet mitt er at pumpa eg har fått som er frå ein ein 18 hk ikkje passer, eller at det er noko eg ikkje forstår, kanskje den må ombyggast på nokon måte.

At ei pumpe til Sabb G og ei til 2H er like, har eg ingen vanskeligheter med å tru. At ei dobbelpumpe har adskillig større vidde enn ei enkel, det har eg sett. So hvis eg husker heilt feil, so må pumpa demonterast for å setja på motoren, at der er skruehol på baksida av den innerste membranen, til å festa pumpehuset til motoren. So vidt eg husker so var der ogso ei stang som blir skrudd inn i eksenteren, som membranen er festa til. Om gjengene passer her, kan vera eit spørsmål, for Sabb gjekk på eit tidspunkt (ca 1970?) over frå tommegjenger til metriske gjenger, so hvis den G-motoren er eldre enn overgangen er der eit problem.

Men denne bunnplata til pumpa må på plass, so memberan, so mellomhuset og neste membran, før lokket kjem på.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...