Mr_TH Svart 9.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2016 (redigert) Legger ved en snutt fra tur gjennom Perleporten i Risør fra tidlig august sist sommer. Denne er filmet med GoPro Hero 3+som er montert foran på pulpiten. Det var en av de første gangene jeg brukte det og jeg hadde selvfølgelig ikke lest bruksanvisningen godt nok, så jeg mener å huske at det er lav oppløsning. Da jeg kom til kai og sjekket det på Ipaden, justerte jeg opp til 1080P og det holder i massevis til vanlig amatørfilming for meg. Styrer for øvrig kameraet fra Ipad eller Iphone og det fungerer utmerket, men jeg savner å kunne se hva jeg tar bilder av eller filmer direkte på kameraet. Vet ikke om dette er mulig på Hero4 serien med display ? Angrer for øvrig på at jeg ikke testet denne monteringen dagen før da vi hadde en skikkelig husketur fra Lyngør og opp til Risør. Da hadde vi fått testet om det egnet seg under vann også https://youtu.be/1JdlKO2WtYw Tjaaa - Jeg ser jo at jeg ikke får til dette like bra som andre her, med filmen rett i meldinga. Noen som har et tips eller to om hva jeg gjør feil ? Trur du kan trykke på knappen ved siden av "font" i ruta du skriver, står "Special BBCode", velg "Media" i rullgardin menyen, lim inn linken i ruta under og ok Redigert 9.Januar.2016 av Mistralen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gtir_man Svart 9.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2016 Noen som kan tipse om et bra redigeringsprogram ? Har er gopro 4 Black . Har testet gopro studio men blir for simpelt egentlig. Kunne tenkt meg et program med litt mere funksjoner .. Kan gjerne koste litt men ikke mye :P Sitér dette innlegget Link to post
Mr_TH Svart 9.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2016 Noen som kan tipse om et bra redigeringsprogram ? Har er gopro 4 Black . Har testet gopro studio men blir for simpelt egentlig. Kunne tenkt meg et program med litt mere funksjoner .. Kan gjerne koste litt men ikke mye :P Adobe CS6 er det de fleste proffe bruker om ikke jeg tar helt feil Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 9.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2016 (redigert) Kan også anbefale Roam3 fra Countour. Vantett til 10m uten boks. Brukes til båt, offradsykkel og offpist. Utmerket på batterikapasitet og enkel filming. Svært enkel å montere på skibrille, dykkermaske etc. Redigert 9.Januar.2016 av Seasu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 10.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2016 Noen som kan tipse om et bra redigeringsprogram ? Har er gopro 4 Black . Har testet gopro studio men blir for simpelt egentlig. Kunne tenkt meg et program med litt mere funksjoner .. Kan gjerne koste litt men ikke mye :P Selv bruker jeg Pinnacle Studio, enkelt og greit å bruke, men med mange fine og avanserte funksjoner. Relativt rimelig også. Har også en litt eldre versjon av Adobe Premier, men det krever så mye av maskinen at alt går veldig tregt når det holder på... Redigeringsprogrammet til GoPro brukte jeg én gang - og aldri mer! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
glalaks Svart 10.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2016 Noen som kan tipse om et bra redigeringsprogram ? Har er gopro 4 Black . Har testet gopro studio men blir for simpelt egentlig. Kunne tenkt meg et program med litt mere funksjoner .. Kan gjerne koste litt men ikke mye :P Jeg bruker perfect video på mobilen. Men det er sikkert noe mere avansert du ser etter;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Nevermind Svart 10.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2016 Windows Movie Maker hvis du bruker Windows-PC, og iMovie hvis du bruker Mac er vel begge gode programmer som ikke koster noe, og hvor du kan klippe, legge overganger, musikk, tekst osv. for så å eksportere filmen i det format du måtte ønske. Ellers er det rikelig med programvare å velge i avhengig av hvor avansert du vil ha det, men å anbefale noe er ikke enkelt da det er alt for mange faktorer inne i bildet. Selv bruker jeg Final Cut Pro, og er godt fornøyd med det, selv om jeg sikker kunne gjort samme jobben med iMovie. Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 10.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2016 Noen som har prøvd å sette gopro på en lang stang for å inspisere under vann, og overføre bilde live til eksvis ipad/iPhone? Blir kvaliteten god nok? Kanskje sette en lykt på stanga også... Som tidligere nevnt fungerer ikke Wifi under vann, men du skal ikke ha mange sekundene over overflaten før bildene dukker opp. F.eks. dykket jeg under båten til noen venner av oss mens kjæresten satt i cockpit med telefonen, så fort jeg stakk hodet opp av vannet var bildene der så vi kunne diskutere tilstanden under vann. Har Black-utgaven, og er fornøyd med kameraet, så lenge en er kan jobbe innenfor dets begrensninger. Stillbilder er elendige, ISO-ytelse ganske dårlig, og ekstrem vidvinkel egner seg ikke særlig godt til alle typer foto. Men til rett formål er kvaliteten bortimot sjokkerende god gitt pris og størrelse. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 14.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2016 Kjøpte meg et Gopro Hero4 Silver her om dagen, med 32 Gb minnekort. Tok på meg chest mount som jeg kjøpte utenom, og tok en tur med bikkja for å teste. Her er noen ting jeg lurer på: 1) Dårlig lyd, nesten ikke hørbar. Finnes det måter å forbedre lyden på. Hjelper det feks. å bytte ut standard backdoor til "tutch" ? 2) Ved gjennomgang av videoen etter hjemkomst så jeg at utstyret hadde delt opp vår tur på snaut to timer i tre omlag halvtimes snutter? Er dette normalt? 3) Ved hjemkomst var batteriet tomt. Etter opplading tok jeg meg en skitur. Filmet fortsatt på laveste oppløsning, 1080?, og opplevde at apparatet etter hvert slo seg av med meldingen "Full" I displayet. Skituren tok vel omlag en times tid. Regner vel med at meldinga i displayet refererer seg til minnebrikka på 32 Gb? Virker dette rimelig etter ca 3 timers filming? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Popeye70 Svart 14.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2016 Kjøpte meg et Gopro Hero4 Silver her om dagen, med 32 Gb minnekort. Tok på meg chest mount som jeg kjøpte utenom, og tok en tur med bikkja for å teste. Her er noen ting jeg lurer på: 1) Dårlig lyd, nesten ikke hørbar. Finnes det måter å forbedre lyden på. Hjelper det feks. å bytte ut standard backdoor til "tutch" ? 2) Ved gjennomgang av videoen etter hjemkomst så jeg at utstyret hadde delt opp vår tur på snaut to timer i tre omlag halvtimes snutter? Er dette normalt? 3) Ved hjemkomst var batteriet tomt. Etter opplading tok jeg meg en skitur. Filmet fortsatt på laveste oppløsning, 1080?, og opplevde at apparatet etter hvert slo seg av med meldingen "Full" I displayet. Skituren tok vel omlag en times tid. Regner vel med at meldinga i displayet refererer seg til minnebrikka på 32 Gb? Virker dette rimelig etter ca 3 timers filming? 1) Lyd: https://gopro.com/support/articles/standard-definition-hero-sound-quality-overview 2) Splitting av videoer: http://havecamerawilltravel.com/photographer/gopro-hero4-videos-split 3) Lagringsplass: https://gopro.com/support/articles/hero4-silver-recording-time-in-each-video-setting Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
REM Svart 14.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2016 Se der ja Popeye 70, det finnes svar på alt hvis man bare leter. Takk for tipset. Batterikapasiteten er under pari hvis man skal filme sk. minutt-for-minutt sekvenser. Så på batteriet fra CO som Hulda foreslo lenger opp, og har koplet opp dette. Dette batteriet er på 9000mAh og 7-8 dobler batterikapasiteten. Det butde holde til det meste. Problemet blir vel da fort lagringskapasiteten. Jeg har nå 32 GB, men her er det vel bare lommeboka som er begrensningen. Jeg har i tillegg bestillt et ekstra "dive housing". Tanken er å bore opp et hull i veggen på denne og tilpasse hullet slik at jeg kan sette inn ladepluggen med huset lukket. Kameraet blir da ikke vanntett lenger, men tilstrekkelig tett til å kunne plasseres på targa/fly på båten eller på bilens takstativ. Skal jeg filme under båten benytter jeg det andre kamerahuset. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
REM Svart 14.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2016 (redigert) Dobbeltposting Redigert 14.Januar.2016 av REM (see edit history) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Astor Svart 15.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2016 Jeg bruker Gopro studio til redigeringsprogram. Musikk legger jeg på i Youtubes red.prog. Den kommer med forslag til musikkvalg som har omtrent samme lengde som det du skal legge ut. Jeg har tatt opp endel i 4K men kan ikke finne ut hvordan den skal ta i mot 4K. Bare 1080 hd. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.