Birchwood 320 Startet 8.Januar.2016 Link til dette innlegget Startet 8.Januar.2016 Kan eg som emnet sier blande dem. Eg har egen tank på dieselvarmer og den er halvfull med parafin. Så kanskje eg slipper tømme dette ut så kan eg bare etterfylle med grønn diesel? Er ikke like lett å få tak i parafin her eg bor. Det er ny dieselvarmer så den er beregnet for diesel Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
snekko880 Svart 8.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2016 Hei. Det skulle ikke være noe i veien for å blande disse to.. Det er noe lavere brennverdi i parafin en diesel EN590, men som brennstoff til en dieselvarmer burde dette være problemløst.. Kanskje det til og med kan være en fordel da parafin brenner renere en vanlig diesel. Jeg hadde ikke hatt betenkeligheter med å blande.. Sitér dette innlegget Link to post
Christina 3 Svart 8.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2016 Hvorfor kjører du den ikke bare tom for parafin og så fyller på diesel ? Sitér dette innlegget Link to post
WGM Svart 8.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2016 Diesel iblandet parafin - eller omvendt. Er det ikke det man kaller "vinterdiesel" da ?50/50 blanding burde holde til vinterbruk på Røros det.Kan aldri tenke meg annet enn at dette er brennstoff godt som gull. Om brennverdien på parafin skulle være noen % lavere, igjen uten at jeg vet noe om dette, så er det vel bare å skru opp hjulet litt. Jeg skal ikke anbefale noe som helst, men jeg hadde ikke hatt betenkeligheter med å fyre opp dette. Sitér dette innlegget Link to post
5nacks Svart 9.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2016 Hvis jeg ikke husker feil, så er blanding av diesel/parafin det forsvaret kaller F34. Vi brukte F34 som brennstoff til feltvogna, primusen, varmeovnen, og egentlig alt som ikke brukte bensin. Tåler mer kulde, men husker feltvogna gikk daffere med F34 enn ren diesel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.