Jump to content

Edit History

MB Sofie

MB Sofie

NilsPils skrev 54 minutter siden:

Etter et lite søk på nettet viser blant annet til erfaringer og nevener spesielt at biodieselen ikke er stabil over tid:

 

https://gemini.no/2015/04/kan-biodiesel-skade-bilen-din/

https://forskning.no/bil-og-trafikk-miljoteknologi/2015/03/kan-biodiesel-skade-bilen-din

http://www.bilindustrien.com/biler/fuels/alternative-fuels/133928.html

 . . . . . . . .

 

Så lenge jeg kan unngå det blir det ikke noe biodiesel for min båtmotor, hverken fra palmeolje eller noe annet! Problemer med biodiesel blir atakelig ekstra stort for båter som blir stående med ustabil biodiesel på tanken, i motor og i filtere over vinteren.

 

Og så er det lett for meg å beslutte dette, da jeg heller ikke tror noe på hypotesen om menneskeskapt klimakatastrofe, spesielt ikke pga. mine utslipp av CO2. Men jeg har ikke noe imot å hjelpe regskogen (så lenge korrupte politikere og andre ikke får sugerør ned i lommene mine) . . .

Er ikke vanskelig å finne slike artikler NilsPils. Forsåvidt så er de to første linkene du linker en og samme artikkel, den siste er ikke datert. 2G biodiesel er rimelig ny vare. 2G Polar tilfredsstiller standarden EN 15940, som er en rimelig fersk dieselnorm fra europeiske standardiseringsmyndigheter. Drivstoffet oppfyller alle kravene til den gjeldende EU-standarden EN590 på alt, bortsett fra vekt. 2GPolar inneholder ikke svovel og aromater og er derfor 2,5 prosent lettere. Noe som strengt talt er en fordel.

 

Og å bla igjennom artikler imot biodiesel så regner jeg med det blir lagt like mye vekt på artikler for? Eller er det bare å supplementere det negative med det negative uten å undersøke det positive, så er vi tilbake der vi startet med dette å sjekke begge sider av saken før man uttaler seg. 

MB Sofie

MB Sofie

NilsPils skrev 33 minutter siden:

Etter et lite søk på nettet viser blant annet til erfaringer og nevener spesielt at biodieselen ikke er stabil over tid:

 

https://gemini.no/2015/04/kan-biodiesel-skade-bilen-din/

https://forskning.no/bil-og-trafikk-miljoteknologi/2015/03/kan-biodiesel-skade-bilen-din

http://www.bilindustrien.com/biler/fuels/alternative-fuels/133928.html

 . . . . . . . .

 

Så lenge jeg kan unngå det blir det ikke noe biodiesel for min båtmotor, hverken fra palmeolje eller noe annet! Problemer med biodiesel blir atakelig ekstra stort for båter som blir stående med ustabil biodiesel på tanken, i motor og i filtere over vinteren.

 

Og så er det lett for meg å beslutte dette, da jeg heller ikke tror noe på hypotesen om menneskeskapt klimakatastrofe, spesielt ikke pga. mine utslipp av CO2. Men jeg har ikke noe imot å hjelpe regskogen (så lenge korrupte politikere og andre ikke får sugerør ned i lommene mine) . . .

Er ikke vanskelig å finne slike artikler NilsPils. Forsåvidt så er de to første linkene du linker en og samme artikkel, den siste er ikke datert. 2G biodiesel er rimelig ny vare. 2G Polar tilfredsstiller standarden EN 15940, som er en rimelig fersk dieselnorm fra europeiske standardiseringsmyndigheter. Drivstoffet oppfyller alle kravene til den gjeldende EU-standarden EN590 på alt, bortsett fra vekt. 2GPolar inneholder ikke svovel og aromater og er derfor 2,5 prosent lettere. Noe som strengt talt er en fordel.

 

Og å bla igjennom artikler imot biodiesel så regner jeg med det blir lagt like mye vekt på artikler for? Eller er det bare å supplementere det negative med det negative uten å undersøke det positive. Så er vi tilbake der vi startet med dette å sjekke begge sider av saken før man uttaler seg. 

MB Sofie

MB Sofie

NilsPils skrev 21 minutter siden:

Etter et lite søk på nettet viser blant annet til erfaringer og nevener spesielt at biodieselen ikke er stabil over tid:

 

https://gemini.no/2015/04/kan-biodiesel-skade-bilen-din/

https://forskning.no/bil-og-trafikk-miljoteknologi/2015/03/kan-biodiesel-skade-bilen-din

http://www.bilindustrien.com/biler/fuels/alternative-fuels/133928.html

 . . . . . . . .

 

Så lenge jeg kan unngå det blir det ikke noe biodiesel for min båtmotor, hverken fra palmeolje eller noe annet! Problemer med biodiesel blir atakelig ekstra stort for båter som blir stående med ustabil biodiesel på tanken, i motor og i filtere over vinteren.

 

Og så er det lett for meg å beslutte dette, da jeg heller ikke tror noe på hypotesen om menneskeskapt klimakatastrofe, spesielt ikke pga. mine utslipp av CO2. Men jeg har ikke noe imot å hjelpe regskogen (så lenge korrupte politikere og andre ikke får sugerør ned i lommene mine) . . .

Er ikke vanskelig å finne slike artikler NilsPils. Forsåvidt så er de to første linkene du linker en og samme artikkel, den siste er ikke datert. 2G biodiesel er rimelig ny vare. 2G Polar tilfredsstiller standarden EN 15940, som er en rimelig fersk dieselnorm fra europeiske standardiseringsmyndigheter. Drivstoffet oppfyller alle kravene til den gjeldende EU-standarden EN590 på alt, bortsett fra vekt. 2GPolar inneholder ikke svovel og aromater og er derfor 2,5 prosent lettere. Noe som strengt talt er en fordel.



×
×
  • Create New...