bergetun Startet 14.Januar.2016 Del på Facebook Startet 14.Januar.2016 Halloen godtfolk, Poden (og ikke minst far) har veldig lyst på en vannscooter til sommeren, og ønsker å bytte ut RIB'en med en SeaDoo spark. Problemet er å få med oss scooteren på moderskipet. (Princess 45 FB) uten å selge en arm for å få satt på nytt davitsystem. Tror dere det vil være mulig å bruke de eksisterende davitene (TG2) til å ha vannscooteren i? I teorien så er det ikke stor vektforskjell mellom en Grand rib med styrekonsoll og en Spark på 160 kg, men er det andre faktorer som spiller inn? Sitér dette innlegget Link to post
Scand29bal Svart 14.Januar.2016 Del på Facebook Svart 14.Januar.2016 är skotern gjord för att hängas då? kanske inte finns tillräckliga förstärkningar i själva skotern? annars är ju vikt vikt spelar ju ingen roll vad det är som hänger i andra änden? skotern är väl smalare med så borde komma längre in på davit armarna så mindre hävstång. Sitér dette innlegget Link to post
bergetun Svart 14.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2016 På TG2 så ligger scooter/rib i en krybbe. Henger ikke Sitér dette innlegget Link to post
Scand29bal Svart 14.Januar.2016 Del på Facebook Svart 14.Januar.2016 Aha okay. Sitér dette innlegget Link to post
ronny75 Svart 14.Januar.2016 Del på Facebook Svart 14.Januar.2016 (redigert) Hei. Jeg har i dag kjøpt ny Spark 2up til å ha bak på en Bora 40. Har samme Problem som deg. Jeg tror det blir tungt å vippe en Spark opp på en tg 2 å vurderer en løsning fra ProDav. Se finn kode 61138680 eller 53869274. Samme fyr bare forskjellige bilder. Tror det er høyda fra flatform å ned til vannet som gjør at tg 2 blir tung for meg å vippe Redigert 14.Januar.2016 av ronny75 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bergetun Svart 15.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar.2016 Vegrer meg litt for å montere nytt davitssystem. En ting er kost og tid, men det som verre er - nye hull i plattformen. Hva gjør jeg med de eksisterende osv. Jeg får vente til sommeren før jeg bestiller, så får jeg teste litt om jeg klarer å bruke de eksisterende. På P45 er ikke det mange cm fra vannlinje til badeplattform. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 15.Januar.2016 Del på Facebook Svart 15.Januar.2016 (redigert) Hei Bergetun. Ligger en P45 i hjemmehavnen vår med Spark på plattformen. Ble plutselig usikker på hvilket davitsystem den hadde, men skal ta en kikk neste gang jeg er der. Sparken ligger nok ikke der på vinteren, skal se om jeg får identifisert type krybbe/ davit. Grattis med ny og herlig båt foresten :-) Slit'an :-) Redigert 15.Januar.2016 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.