Kaftein ØL Svart 10.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2016 Prisen du har fått er omtrent det det pleier for å få en SE40 ferdig montert. Synes ikke prisen er gal, og prisen blir nok omtrent den samme hvis du velger å ettermontere. Uansett, i 2016 er dette å anse som normalt utstyr på en slik båt, og du får garantert høre det den dagen du skal selge båten. Jeg ville satt den inn med en gang, så har også du glede av den mens du har båten. Jeg har montert mange trustere hos båteiere som har solgt båten sin og fått beskjed av kjøper om at dette skal være på plass før de skriver kontrakt. Andre ting som også gjerne blir etterspurt er kartplotter, varme og vinsj Sitér dette innlegget Link to post
Blesp Svart 11.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2016 Takk for svar! Har slått meg til ro med baugpropell og blir sikkert fornøyd med det. Det er også med kartplotter, varme og vinsj som Kaftein ØL nevner i tillegg til litt annet småtteri. Valgte ikke med fjernkontroll til vinsj og baugpropell, men dette kunne lett ettermonteres til en rimelig penge skjønte jeg. Noen som har erfaring med fjernkontroll til dette på en sånn type båt? Angående pris så kan jeg for så vidt være enig med MajorAndy, men den kommer allikevel langt rimeligere ut enn en tilsvarende utstyrt Finnmaster eller Askeladden. Interiørløsningene liker jeg også bedre i Jeanneau enn nevnte konkurrenter Sitér dette innlegget Link to post
kjapp1 Svart 14.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2016 Har en antares 680 og savner utvendig styreposisjon mye mer en thruster. Gjelder både landing og fiske. Tipper din båt også har en liten ekstra kjøl under som sikrer avdrift og retningsstabiliet. Sitér dette innlegget Link to post
GP - Rune Svart 21.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2016 Gratulerer med flott båt. Vi vurderer denne type båt. Hva har du valgt av motor og utsyr? Sitér dette innlegget Link to post
Blesp Svart 22.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2016 Takk for det! Har valgt med plotter, dass, dusj, kjøleskap, baugpropell, varmer, vinsj og diverse annet. Motor ble 150 hk. Jeg har ikke fått båten enda og har heller ikke prøvekjørt. Etter det jeg kan finne av informasjon på nettet så virker det som om motoriseringen har relativt lite å si for toppfart, men utgjør nok kanskje mer på akselerasjon og hvor lett den er å få opp i plan med mye vekt. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 22.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2016 Takk for det! Har valgt med plotter, dass, dusj, kjøleskap, baugpropell, varmer, vinsj og diverse annet. Motor ble 150 hk. Jeg har ikke fått båten enda og har heller ikke prøvekjørt. Etter det jeg kan finne av informasjon på nettet så virker det som om motoriseringen har relativt lite å si for toppfart, men utgjør nok kanskje mer på akselerasjon og hvor lett den er å få opp i plan med mye vekt. Det med topfarten har jeg også forstået, men det virker mærkeligt at det betyder så pas lidt for topfarten med fx 50 eller 75 heste ekstra. Jeg har selv 225 på min Beneteau 780 og har heller ikke prøvet den endnu, men finder det mystisk at der ikke skulle være en noget højere topfart end med 150. Når du har fået den med dusj, så er det med koldt vand, ikke? Det er vel ikke varmt vand på disse både med udenbordsmotor? Sitér dette innlegget Link to post
dreamen Svart 22.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2016 Hei Har 150HK Selva, og med lite last og lite drivstoff nytt bunnstoff toppfart 31,7 Kn.Når det gjelder varmtvann så må en innstalere vannvarmer. Det har ikke jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Blesp Svart 22.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2016 Jeg synes også dette virker merkelig MajorAndy, men basert på tester, annonser på finn.no osv så virker det å være veldig lite som skiller fra feks 115 til 175 på 695 og forskjellene på 755/780/795 virker også å være relativt små. Dusjen er kaldt vann på akterdekket. Sitér dette innlegget Link to post
Kapteinhansen Svart 17.April.2016 Link til dette innlegget Svart 17.April.2016 Gratulerer så mye med ny båt! Bestilte selv båten etter å ha kikket mye på den på nettet, og tok turen til båtmessen hvor båten sto utstilt. Dette er en "rimelig" båt hvis du ikke ønsker en mer behagelig turbåt for familie på sommeren. Selv la jeg 120.000kr på bordet og fikk det aller meste. Baugthruster får jeg ferdig innstallert fra forhandler, som tar 5000kr på toppen av selve prisen på thrusteren. Hvis du ser på nettet finner du ikke mange båter på 23 fot med thruster. Det er sikkert mange som er godt båtvante her inne, men selv er vi en familie hvor jeg har under middels med praktisk båterfaring, og resten av familien med ingenting. Men kan nok mer navigasjon enn folk flest. Uansett når du er i en situasjon som vi er i, ser jeg på thruster som en liten matros. Jeg har vært på utkikk etter en middels stor familiebåt med dette innstallert og jeg er nok ikke alene der ute. Jeg tror, som flere har kommentert at båten lettere kan selges, dersom det blir aktuelt. Tror at man får igjen en god slump med penger også dersom du bestiller en god del ekstra utstyr. Håper ingen tar det ille opp men; jeg hadde betalt mer for båten hvis alt var innstallert av godkjent forhandler enn at dette hadde blitt innstallert av eier selv i ettertid. Tunnel er jo også ferdig støpt fra produsent. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 17.April.2016 Link til dette innlegget Svart 17.April.2016 (redigert) Siden jeg skrev min kommentar har jeg nu prøvet båden i praksis. De første par gange jeg manøvrerede den rundt i havnen så søgte mine fingre helt automatisk efter kontakten til bovpropellen. Så det er helt sikkert at den kan være til stor nytte på denne type båd. På den anden side så har jeg nu efter at have sejlet 150 sømil i båden vænnet mig nogenlunde til at klare mig uden og jeg er ret sikker på at jeg ikke kommer til at installere bovpropel på denne båd. Med hensyn til tidligere kommentar om tophastighed så kan jeg sige at min båd marcher fint på mellem 26 og 30 knob og jeg har været oppe på en tophastighed på lige omkring 40 knob så motorstørrelse har bestemt noget at sige. Redigert 17.April.2016 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 17.April.2016 Link til dette innlegget Svart 17.April.2016 Så, du klarte deg selvfølgelig ikke helt uten båt MajorAndy :-) Gratulerer med ny Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.