StiiS Startet 14.Januar.2016 Link til dette innlegget Startet 14.Januar.2016 Hei Har 2 stk bensinmotorer i båten min. Har ikke noe form for Gassdetektor/alarm i motorrom og ønsker noen tips/råd/erfaring rundt dette. Har 1 tilførsel pr motor, har et ønske om og montere automatisk stenging av bensintilførsel ved deteksjon av gass. Har sett litt på den dyreste utgaven til bep. den kan man koble på motorroms vifte og magnet ventil, men er usikker på om magnetventilen som du kan kjøpe ekstra, kan brukes på bensin og om du kan koble på 2 stk. Bep sitt system med 2 sensorer og 2 stk magnetventiler kommer på mellom 6-7000kr så ser etter andre alternativ også. Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 15.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2016 Jeg kjøpte BEP med 2 sensorer osv på tilbud fra Amazon.com. Selv med dyr frakt og mva osv sparte jeg en del penger . Nå har jo dollaren steget enda mer så nå er besparelsen kanskje mindre. Sitér dette innlegget Link to post
StiiS Svart 15.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2016 Takk for svar kommer nok til å kjøpe i Norge, er greit med garanti og reklamasjon på slike ting :) og som du sier dollaren har steget. vet du om magnetventilene tåler bensin, eller om det kun er beregnet for gass gjennomstrømning? Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 18.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2016 Dataene på magnetventilen kjenner jeg ikke til desverre. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.