jokki01 Startet 14.Januar.2016 Link til dette innlegget Startet 14.Januar.2016 Har ein Tresfjord 26 som jeg ikke klarer å finne et navn til. Kan noen her hjelpe? Den ser slik ut: Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 15.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2016 "Navnløs"? Sitér dette innlegget Link to post
Cral Svart 15.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2016 Eller så tar du de to første bokstavene i navnene til alle i huset/familien og begynner å stokke om... For min del ville det gitt Macala, eller Camala CarlMarianneAlexandra De to siste riktignok katter, men det ble så tynt med kun et navn ;) Sitér dette innlegget ~Cral Link to post
boble65 Svart 15.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2016 June ☺ Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 15.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2016 Basert på ditt nick Kvikkjokk Jokkmokk dette er jo osgå navn på steder jeg har vært, mye mygg er det jeg husker. Ellers har jeg dårlig fantasi Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
NilsPils Svart 15.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2016 Husk at båter er damer. De skal ha kvinnenavn! Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Guest Avmønstret# Svart 15.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2016 (redigert) Litt rart å kalle opp etter ei katte men Marianne er jo et pent navn (i min bok over pene navn). Etter å ha sett litt på bilder av Tresfjord 26 så er jeg enda mer enig med meg selv. Det er en "Marianne" Eller, for enkelhetens skyld, kan du jo dele opp navnet. Mari er også et pent navn, og Anne. Så her er mine forslag: 1. Marianne 2. Mari 3. Anne Og selvsagt, Anne Marie. Redigert 15.Januar.2016 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 15.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2016 Husk at båter er damer. De skal ha kvinnenavn! Ja det er jo mange som hevder det, men hva er begrunnelsen? Om man ser på forsvarets båter eller kystflåten forøvrig er det jo en god balnding av alle kjønn. Min andre båt hette Svanen, fordi den beveget seg og minte om en. Min nåværende heter Solan fordi den oppfører seg litt som ham, og eieren våkner hver morgem med Solan hårsveis. Båten din ser jo veldig koselig ut og innbyr jo til noe trygt og rolig. Jeg ville letet etter navn I forhold til deg egenskapene du ser ved båten. Sitér dette innlegget Link to post
pege Svart 15.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2016 Sjekk : http://ingesanagram.appspot.com/ her kan du feks legg inn ditt navn og få ut utallige kombinasjoner. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 16.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2016 "Husk at båter er damer. De skal ha kvinnenavn!" Å? Nok med ei dame, men om ikkje, kal den gjerne Symra. Sitér dette innlegget Link to post
knbo Svart 16.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2016 En båt er ei kvinne, men den behøver ikke å ha kvinnenavn. I min barndom hadde vi en båt som het Balder. Og jeg har sett mange båter som ikke har hatt kvinnenavn. Men bare rene guttenavn, må en styre unna, men der finnes mannsnavn sammen med etternavn eller tittel. Sitér dette innlegget HUSK TTT (TIDLIG, TYDELIG, TILSTREKKELIG), OG IKKE LITT OG LITT, SLIK AT ANDRE FORSTÅR HVA DU GJØR. Vis sjøvett og ha en god tur. KB Link to post
Guest Avmønstret# Svart 16.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2016 (redigert) En båt er ei kvinne, men den behøver ikke å ha kvinnenavn. Jeg hadde ei gammeltante som het Jonny Josefine :-) Redigert 16.Januar.2016 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
knbo Svart 16.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2016 Bare en ting: Navn må båten ha. De som ikke gir båten et navn vet ikke hva båtliv er. Sitér dette innlegget HUSK TTT (TIDLIG, TYDELIG, TILSTREKKELIG), OG IKKE LITT OG LITT, SLIK AT ANDRE FORSTÅR HVA DU GJØR. Vis sjøvett og ha en god tur. KB Link to post
valvolainen Svart 16.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2016 Vår tresfjord 26 heter Milla. Fint med noe personlig, Båten er jo ikke en 'ting'. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 16.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2016 Båten ser ut som en Trofast. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Nagel Svart 17.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2016 "Tres Amigos" ..? Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 17.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2016 "Betalt" eller "Gjeldfri(d)" Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
SR400 Svart 17.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2016 Jeg spurte ungene på 3 og 6 år. De mente Frida passet bra til vår gamle snekke. Har du barn, barnebarn eller noen som har barn så kan du få flotte ideer av de. Sitér dette innlegget http://nmbf.no http://baatene.blogspot.no Link to post
RSL Svart 17.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2016 Jeg hadde for noen år siden en snekke som ikke var en "Joda", så den ble hetende "Neida". Siden det nå er oppbrukt, kan du jo vurdere feks... "minja". RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
arkmarin Svart 18.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2016 Tidligere fikk vi alle med registrert VHF ombord en stor katalog fra Telenor med navn på alle norske fartøy med VHF ombord. Vi brukte denne til å finne ut hvilket navn vi ikke skulle ha. Jeg mener å huske at det var flere sider med Caroline. Du vet da aldri om det er deg, eller noen andre med samme navn, som det blir kallet på. Derfor valgte jeg et originalt navn, som ingen andre har. Min båt heter "Ark Mari" og jeg er den eneste med det navnet. Sitér dette innlegget Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
index Svart 18.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2016 Hva med Kvirrevitt? Bidrar til godt humør på VHF'en når noen kaller deg opp. "Kvirrevitt, Kvirrevitt, Kvirrevitt, dette er Rogaland Radio..." Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
knbo Svart 18.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2016 Ikke artig. Det at båten har et navn viktig, og ikke skal tulles med. Trenger en hjelp så er det viktig at en er seriøs for å bli tatt på alvår. Hvor mye hjelp tror en vil få dersom en sitter å sender sier Mayday mayday mayday dette er kvirrevitt kvirrevitt kvirrevitt osv. tror at noen og en vær kan tro det er en som bare tuller. Sitér dette innlegget HUSK TTT (TIDLIG, TYDELIG, TILSTREKKELIG), OG IKKE LITT OG LITT, SLIK AT ANDRE FORSTÅR HVA DU GJØR. Vis sjøvett og ha en god tur. KB Link to post
RSL Svart 18.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2016 Ikke artig. Det at båten har et navn viktig, og ikke skal tulles med. Trenger en hjelp så er det viktig at en er seriøs for å bli tatt på alvår. Hvor mye hjelp tror en vil få dersom en sitter å sender sier Mayday mayday mayday dette er kvirrevitt kvirrevitt kvirrevitt osv. tror at noen og en vær kan tro det er en som bare tuller. Om jeg skulle kalle opp med nødmelding, ville jeg antagelig ikke sagt: Mayday mayday, dette er Svada.... jeg ville nok brukt: Mayday mayday mayday - dette er "lima kilo fire seks tre fire" Ikke så farlig om jeg skulle treffe på min gamle båt og kunne sagt: "Neida, Neida Neida, dette er svAda." Ingen andre som heter svAda i NOR heller. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
tobixen Svart 19.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2016 Litt rart å kalle opp etter ei katte men Marianne er jo et pent navn (i min bok over pene navn). Katt? Jeg kjenner (eller, i det minste, har kjent opp igjennom tidene) ingen katter men flere mennesker med navnet "Marianne" Enkelte har visst opplevd litt "mobbing" for at det på engelsk kan uttales som "Mari(hu)ana". Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
RSL Svart 19.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2016 ......... det på engelsk kan uttales som "Mari(hu)ana". Kult navn... :-) hehe... Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.