Jump to content

Hvordan endre skjerm data Simrad CX44

Inter 9000

Recommended Posts

Jeg har hatt denne plotteren i en tidligere båt. Så vidt jeg husker kan du ikke endre hva som vises hvor på denne da den har faste menyoppsett.  Vanntemp mener jeg vises under Ekkolodd-oppsettet og tripp finner du under Nav (eller logg)-menyen.  Har muligens en brukerveiledning hjemme hvis du trenger mer info om et eller annet.   Jeg har i dag Simrad NSS-serie og på denne kan du velge skjermoppsett med valgfri visning av hva du vil ha hvor, osv, men dette er altså ikke mulig på Cx-serien.

Cx44 er ellers etter min mening en utrolig bra plotter i semiproffsegmentet, som fremdeles holder godt følge med mange av dagens nyere kreasjoner. Den konkurrerer sikkert ikke når det gjelder oppdateringshastighet, osv, men husker den som en pålitelig arbeidshest som fungerte perfekt under alle forhold. Og som du selv nevner; den har allverdens muligheter for oppsett for de som liker å ha kontroll med dette :)

PS.... vil du ha temp, logg hele tiden, kan jo Cx kjøre med flere mindre vinduer oppe samtidig. Sett opp kartet på høyre side på halve skjermen og ekko + nav i små vinduer ( 1/4-skjerm) over hverandre på venstre. Eller veksle raskt mellom forhåndsvalgte vinduer med Win-knappen. Cx har stor fleksibilitet med forskjellige skjermvisninger selv om du ikke kan endre selve "data-linjen".  Jeg foretrakk forresten å ha data-visningslinjen nedover på høyre side av skjermen i stedet for vannrett på toppen, da du da får lengre avstandsvisning i kartet fremover.

Redigert av Tilde (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...