Inter 9000 Startet 15.Januar.2016 Link til dette innlegget Startet 15.Januar.2016 Noe som kan hjelpe å fortelle hvordan man endrer opplysningene som vises i toppen av skjermen, eks når du kjører etter kartet. Står fart, kurs og div. Vil ha inn vanntemp og tripp. Noen glupinger som kan forklare, har vært i de utroligste menyer. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Tilde Svart 15.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2016 Jeg har hatt denne plotteren i en tidligere båt. Så vidt jeg husker kan du ikke endre hva som vises hvor på denne da den har faste menyoppsett. Vanntemp mener jeg vises under Ekkolodd-oppsettet og tripp finner du under Nav (eller logg)-menyen. Har muligens en brukerveiledning hjemme hvis du trenger mer info om et eller annet. Jeg har i dag Simrad NSS-serie og på denne kan du velge skjermoppsett med valgfri visning av hva du vil ha hvor, osv, men dette er altså ikke mulig på Cx-serien. Cx44 er ellers etter min mening en utrolig bra plotter i semiproffsegmentet, som fremdeles holder godt følge med mange av dagens nyere kreasjoner. Den konkurrerer sikkert ikke når det gjelder oppdateringshastighet, osv, men husker den som en pålitelig arbeidshest som fungerte perfekt under alle forhold. Og som du selv nevner; den har allverdens muligheter for oppsett for de som liker å ha kontroll med dette :) Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 15.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2016 (redigert) PS.... vil du ha temp, logg hele tiden, kan jo Cx kjøre med flere mindre vinduer oppe samtidig. Sett opp kartet på høyre side på halve skjermen og ekko + nav i små vinduer ( 1/4-skjerm) over hverandre på venstre. Eller veksle raskt mellom forhåndsvalgte vinduer med Win-knappen. Cx har stor fleksibilitet med forskjellige skjermvisninger selv om du ikke kan endre selve "data-linjen". Jeg foretrakk forresten å ha data-visningslinjen nedover på høyre side av skjermen i stedet for vannrett på toppen, da du da får lengre avstandsvisning i kartet fremover. Redigert 15.Januar.2016 av Tilde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 15.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2016 Takk for god info. Skal fin myse på dette i helga. Ta med kaffen ut i båten. :-) Gjør ikke noe om den står på land. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.