hebbelille Startet 17.Januar.2016 Link til dette innlegget Startet 17.Januar.2016 Hei. Jeg holder på å bygge om fra Porta Potti til EL toalett, å har leitet lenge etter en tank som skulle passe inn i båten, å ente opp med å kjøpe CAN Septiktank i sort plast. Denne tanken skulle passe etter mine må, men da jeg fikk den å kom ned i båten så oppdager jeg at den er 1 cm får høy.... finner ingen andre tanker som passer, unntatt 1 tank som er en alt i ett tank m/ pumpe og alt, men koster 4 ganger det jeg ga for den tanken jeg har kjøpt. så lurer jeg på om det er noen som vet om en plass man kan få splittet tanken og tatt av ca 1-1,5 cm å så sveiset dem sammen igjen. Alternativt om noen vet om en meget lur måte å få varmet opp tanken får så å legge den i press slik at veggene gir etter, sånn at veggene buler lit utover, ulempen er att den har lit vinkler som en L form. noe som gjør det lit mere komplisert å trykke den sammen vil jeg tro. Sitér dette innlegget Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC Link to post
Eureka Svart 17.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2016 Tipper formen på hullene og gjengene fort blir deformert om den varmes og formes... Og da blir det jo utett. Er den den blå blizzard-tanken med membranpumpe som er alternativet? ( har den sjør, og det er jo veldig greit med inspeksjonslokk og mange tilkoblingsmuligheter, ferdig med 2 sugerør, klar for dekkstømming. ) Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 17.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2016 (redigert) Dessverre lar det seg ikke gjøre på hjemmeverkstedet, hverken å dele tanken for å korte den ned eller komprimere den. Et forsøk vil nok bare ødelegge tanken og det er jo viktig med en septiktank at den er tett både for lukt og trykk. Det finnes firmaer som støper tanker på mål, prismessig er det nok en god del dyrere. Er det mulighet for å gjøre om på innredningen slik at det blir plass? Har du et bilde av hvordan det ser ut der den skal plasseres.. Redigert 17.Januar.2016 av Janoho (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 17.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2016 Ser nå at du spør etter firma, kommer litt an på hvor du bor. Kanskje sende en mail til disse og spørre om råd/kostnad http://plastinvent.no Sitér dette innlegget Link to post
hebbelille Svart 17.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2016 har sett på 2 andre tanker den ene er en blizzard-tanken med membranpumpe 40L 12v, og så en som de har på maritim.no den er også blå men med kvernpumpe på. de ligger på ca 5000kr begge to. men siden jeg har en membranpumpe som jeg skulle bruke på tanken jeg har kjøpt så trengte jeg egentlig ikke en tank med pumpe på. per nå har jeg ikke bilde av plassen tanken skal stå, men skal stikke nedom båten å se om det er mulig å gjøre noe med endringer der får å få den på plass, men da må jeg siker kutte ut en del og støpe lit får å få den på plass. mulig det kanskje går med lit rå makt, det har jeg ikke testet enda :D Sitér dette innlegget Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.