Ivardraco Startet 18.Januar.2016 Link til dette innlegget Startet 18.Januar.2016 heisann jeg lurer litt på om noen har gjort dette her og har noen erfaringer og dele med meg må drev plata av for og få dette til ? Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 18.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2016 Går da fint å ta inn og ut den motoren uten å ta av drev og sjold. Sitér dette innlegget Link to post
lassepelle Svart 18.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2016 Spørsmålet er hva du skal bytte til/fra? Er det 290 eller 280drev? Sitér dette innlegget Link to post
Ivardraco Svart 18.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2016 jeg skal bytte fra en aqad40b til en aqad41a så så og si samme motor da det er ett 290 drev som står på nå Sitér dette innlegget Link to post
lassepelle Svart 18.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2016 http://www.marinepartseurope.com/sv/e-volvo-penta-410-AQAD41A.aspx Her har du sprenskisser på motoren. Der ser du hvordan alt sitter sammen :) Sitér dette innlegget Link to post
Ivardraco Svart 18.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2016 jeg lurer vel mest på åssen jeg skal få motoren ut av båten hehe Sitér dette innlegget Link to post
lassepelle Svart 18.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2016 Start med å demonter drevet. Så løsner du kabler og dieseltilførsel++ så at motoren bare sitter i transomplata. Om jeg ikke tar helt feil så må du løsne på 6 eller 8 bolter som du kommer til etter at drevet er demontert. Du ser boltene rundt der belgen festes. Når de er løse og gummiringen er synlig skal det være mulig å løfte ut motor. Er sikkert noen triks jeg har glemt men dette er basic av hva du må gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 18.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2016 Jeg hadde to slike motorer i en Coronet 32. Tok ut den ene for repprasjon etter havari og satte den til bake uten å ha båten på land. Rørte med andre or ikke noe som helst på drevet. Sitér dette innlegget Link to post
Ivardraco Svart 18.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2016 lassepelle takker så mye da har jeg finni ut at jeg har glemt de 6 boltene på baksiden så da blir det og løsne disse og få løfta ut motoren :) Sitér dette innlegget Link to post
lassepelle Svart 18.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2016 Om du løsner svinghjulskåpa så tror jeg du kan ta ut motor uten å demontere drevet som bårdp. Men fordelen med å ta ut hele suppestasen er at du får en fin oversikt over alle komponenter som ligger i vann :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.