Jump to content

Båtplass i og rundt Oslo.

jeb

Recommended Posts

Hei,

Er det noen som vet om det er noen båtplasser i og rundt Oslo for leie, 

for noen sesonger, til en 40 fot stålbåt 4 meters bredde.

har sendt noen forespørsler men ikke fått noen svar ennå.

kan også være helt ned til Son, har i dag plass på Skjærhalden,

men kunne tenke meg og ha båten nærmer der jeg bor.

jeb

Gruno 40 verftsbygget i nederland

Leangbukta hadde masse ledig sist jeg sjekket. Men det kan jo ha endret seg. Dukker nok opp en del på finn fra div andre steder når sesongen nærmer seg.

Ellers med den lave renta valgte vi å kjøpe plass i (andel i båtforening) privat i fjor. I forhold til leie, regnet jeg ut at vi kom ut rimeligere i året stort sett. Og så er det fint å vite at ingen kaster en ut på kort varsel eller lignende.

Baltic-pappa

Guest Avmønstret#

Tror alle har ledig nå, mer eller mindre. Har ikke fått et nei på noen henvendelse nedover Østfoldkysten de siste fire årene. Jeg bruker 4,5 meters plass. 

Snakker da om leid plass på sesongbasis, ikke andel eller noe i den dur.

----

Har til nå (siste fire år) lagt følgende plasser, Oven ved Rygge (Oven camping), Grimsøy, Sarpsborg seilforening og Padda (vinteropplag på sjøen). Har spurt og fått tilbud om plass i Son pluss et par plasser til i nær Grimsøy (som jeg ikke husker navnet på). I alle tilfellene har jeg bare funnet e-postadresse på nett og send en mail. (Unntak for Grimsøy). 

Jeg har ikke tatt utgangspunkt i "ledig plass annonser" på Finn så det er delvis tilfeldig hvem jeg har kontaktet. 

Fikk også et tilbud via Finn på en plass ved den campingen utpå odden der, Larkollen. Ville også ha plass litt nærmere Oslo. Kona ble ikke helt enig med seg selv så jeg drøyde litt med å svare og da prutet utleier ned prisen på egenhånd. 

Jeg tror også at en vil kunne presse pris etterhvert nå. 

Oppegård båtforening leier hvert år ut en del plasser som ikke brukes av de som har betalt innskudd. Jeg vet ikke hvor lang ansiennitet man må ha som medlem for å regne med å få leid plass, men det er jo verdt et forsøk.

Som medlem (ikke innskudd) må man ha stått på liste minimum 8 år i snitt for å få plass. Tror kontigenten er 450 pr år.

Redigert av Dykker (see edit history)

Oppegård båtforening leier hvert år ut en del plasser som ikke brukes av de som har betalt innskudd. Jeg vet ikke hvor lang ansiennitet man må ha som medlem for å regne med å få leid plass, men det er jo verdt et forsøk.

Som <Dykker> sier.

De plassene som blir leiet ut, blir leiet ut til A-Medlemmer (Medlemmer med lang ansinitet, men som ikke har betalt innskudd)

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Ja her var det mange forslag, jeg hadde forespurt på Fornebu marina der var det fullt.

På Oksenøya Båt AS ville de ha bilde av båten før jeg fikk svar, så det har jeg sendt til dem i dag.

Innerst i bunnefjorden vil jeg ikke ellers takk for forslaget.

Leangbukta er ikke sikker på hvor det ligger ??.

Sandkroken hadde vært midt i blinken skal sende mail.

Storsand båtforening har jeg vært og sett på en båt engang kansje sende en forespørsel.

kommunal plass i noen av kommunene rundt oslo kan jeg vel bare drømme om og få, da disse er forbeholdt

innbyggerene.

ellers er det bare og sende flere plasser , gjerne med link til bilder eller adresser

jeb.

Gruno 40 verftsbygget i nederland

Har du sjekket Sonskilen Båthavn? Der er det ikke innskudd, kun årlig leie, og det hender de har ledige plasser. E-post: post@sonskilen.no  Telefon: 64 95 71 44 Jeg har plass der, bor på Skjetten ved Lillestrøm og kjører dit på 45min (utenom rushtrafikken).

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei. Leangbukta ligger i Asker og der kan du både kjøpe plass (andel) og leie plass. Tenker at prisene ikke er avskrekkende? Men det er jo øye som ser. 

Vi har hatt plass der i 3 år og er kjempefornøyd med det. Men det blir kanskje på feil side av byen for deg? Ser du oppgir Fet som bopel og det blir vel fort 50 min til Leangbukta.

Her finner du info om priser og kontakt. http://lean.pressis.com

Fra Skjetten til Son er det 68km når jeg kjører inn E6, så ringveien og sydover E6 til Son. På E6 er det hastigheter på både 90, 100 og 110km/t, så der går det unna.

I selve båthavnen har dessuten LaSa både verksted og butikk.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Som <Dykker> sier.

De plassene som blir leiet ut, blir leiet ut til A-Medlemmer (Medlemmer med lang ansinitet, men som ikke har betalt innskudd)

RSL

Ja, jeg er klar over det, men jeg visste ikke at man måtte regne med å vente såpass lenge som 8 år før man kunne får leid plass. Hvis man ikke bor i Oppegård, må man vel være S-medlem i 6 år for å bli A-medlem.

Jeg meldte meg heldigvis inn 10 år før jeg faktisk kjøpte båt... :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...