Framtia Svart 22.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2016 (redigert) Det naturlige er å bruke Oslofjordtunellen, og ikke via Drammensveien. Ulempen er kostnadene med bompenger, og jeg opplever sjelden problemer med stengning (selv om det forekommer). Fordeler du får er enkel/gratis parkering, få måker i havna, ingen strøm eller bølger i den indre havna (men litt støv fra sandtaket), lokalt firma som tar småoppdrag, løft osv., svært godt miljø, svært lite problemer med tyveri eller uvedkommende i havna, kort avstand til mange gode uthavner i indrefileten av indre Oslofjord. Prisnivået er middels, men så klart trekker bompengene dette noe opp. Redigert 22.Januar.2016 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
jeb Svart 23.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2016 Jeg har sendt en forespørsel til alle som er nevnt her, men har ikke fått noe svar ennå. Får håpe de kommer på jobb på mandag jeb Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Dykker Svart 23.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2016 Erfaringsmessig så blir det veldig mange plasser ledig i Osloområdet. På våren virker det som det er få plasser, men etter noen uker dumpes prisene for de ikke har fått leid ut plassene allikevel. Slik har det vært de siste årene. Ifjor leste jeg at flere av de store komersielle havnene hadde full etterspørsel. Noen uker etter var de i avisene igjen og hadde lite belegg, de sa da at de regnet med at det tok noen år på å få opparbeidet belegget. Det samme gjelder for de som leier ut private plasser, mange har høye priser på våren, men må innse at ikke alle for leid ut, og må dumpe prisene. Kan lønne seg å ha litt is i magen. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 23.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2016 Men hvis å ha litt is i magen betyr at man ikke får ut båten før til St.Hans så har jo halve sesongen gått? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Dykker Svart 23.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2016 Nei, en må jo selvsagt slå til på en plass i løpet av våren, men kan være lurt å vurdere prisforlangende. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 23.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2016 Jeg betaler min plass i begynnelsen av Mars. Da er resten opp til meg når jeg vil sjøsette båten. Planen er å få den så tidlig ut som mulig i år. Teoretisk sett så skal det da bli varmere og vamere mot midten av sommeren. Kjenner jeg gleder meg bare ved tanken:-) Sitér dette innlegget Link to post
Team Colibri Svart 23.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2016 "Rundt Oslo" gir også muligheter i Tyrifjorden, Randsfjorden og Øyeren. Jeg bor i Bærum men har for lengst gitt opp Oslofjorden om sommeren så de siste årene har jeg hatt båten min i Tyrifjorden. Jeg har 20-25 min å kjøre til båtplassen. Lavere pris, mindre slitasje pga ferskvann, lavere tullingfaktor, knapt noen tjuvradder og generelt færre båter. Jeg har veldig vondt for å se at jeg kommer til å ha båt i Oslofjorden i sommerhalvåret igjen. Men jeg ser at andre tenker annerledes, og godt er det så jeg får ha Tyrifjordens strender i fred noen år til. :) Sitér dette innlegget Team Colibri Link to post
Maika Svart 23.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2016 Jeg lurer på om kanskje 5 ukers seilferie hver sommer hadde blitt litt tamt i Tyrifjorden.. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 23.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2016 "Rundt Oslo" gir også muligheter i Tyrifjorden, Randsfjorden og Øyeren. Jeg bor i Bærum men har for lengst gitt opp Oslofjorden om sommeren så de siste årene har jeg hatt båten min i Tyrifjorden. Jeg har 20-25 min å kjøre til båtplassen. Lavere pris, mindre slitasje pga ferskvann, lavere tullingfaktor, knapt noen tjuvradder og generelt færre båter. Jeg har veldig vondt for å se at jeg kommer til å ha båt i Oslofjorden i sommerhalvåret igjen. Men jeg ser at andre tenker annerledes, og godt er det så jeg får ha Tyrifjordens strender i fred noen år til. :) Sikkert fint i Tyrifjoredn, men det er visse begrensninger :-) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 23.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2016 Jeg lurer på om kanskje 5 ukers seilferie hver sommer hadde blitt litt tamt i Tyrifjorden.. Men desto mer spennende å gå ned Drammenselva om våren for å komme på sjøen ;-) Sitér dette innlegget Link to post
jeb Svart 24.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2016 Jeg flyttet til fjorden fordi jeg hadde båten på øyeren, og det har jeg ikke angret på. jeb Sitér dette innlegget Gruno 40 verftsbygget i nederland Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.