Jump to content

ICE router faller ut

111baat

Recommended Posts

Hva er det som skjer, mister den kontakt med basestasjonen, detter WiFi forbindelsen ut eller hva? Er kameraet kablet til routeren eller koblet via WiFi? Har routeren god signalstyrke der den står? Det blir litt lettere å komme med tips når en vet mer enn at den "detter ut".

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei

Det er routeren som henger seg opp. Ikke er det mulig å komme utenfra og inn I båten, ei heller komme ut på internet. Wifi nettet er nok oppe og går. Kamereaet er kablet til router.  Antall streker for signalstyrken er også bra, husker nå ikke om det er alle. Når jeg skal resette, holder det ikke bare med å slå av bryter på bakside. Må også trekke ut strømpluggen

Da tror jeg at det er klart for å ta kontakt med support hos ICE. Tar en kontakt i en vennlig tone, har i hvert fall jeg fått utrolig god service og hjelp hos dem. Ikke begynn setningen med: "Routeren min er dritt dårlig, send meg en ny umiddelbart!"

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Jeg gikk på søndagskole hjemme i Stavanger, og noen misjonærvenner av familien ga meg et gratis abonnement på misjons og barnebladet "Kom og Se".

Ellers har jeg hatt ICE utstyr omtrent fra de startet og skulle gjerne gitt deg et bedre råd, i dette tilfellet hadde jeg også kontaktet ICE.

Har akkurat samme problemet.

Har fått beskjed av kundeservice og aktivere Watchdog mot f.eks.Google.com. Her pinger routeren Google og får den feil tilbakemelding, foretar den en reboot.

1. Åpne din nettleser. Jeg kan anbefale enten Google Chrome eller Internett Explorer. Hvis du har en Mac pc kan du også bruke Safari.

2. Skriv 192.168.0.1 i adressefeltet og trykk Enter. (Viktig at det IKKE står www. Foran) 3. Logg inn med

Brukernavn: admin

Passord: admin

4. På den mørkegrå menylinjen, trykk på Settings.

5. Trykk på System Settings i undermenyen på venstre side, og videre på Watchdog.

6. På rullegardinmenyen for LTE Ping Enable, velg «Enable».

7. Velg en nettadresse eller IP- adresse som routeren vil bruke for testene. www.google.com er et godt alternativ.

8. Velg antall pakker routeren vil forsøke å sende for hver test. Da det er vanlig med tap av datapakker kan det anbefales rundt 5 eller fler per test.

9. Angi hvor lang tid, i sekunder, det kan gå før routeren vil regne en pakke som "tapt".

10. Angi hvor mange pakker per test som blir tapt for at routeren skal regne testen som feilet. For eksempel, hvis man sender 8 pakker per test, kan man velge å regne testen som feilet hvis 7 pakker blir tapt.

11. Angi hvor lang tid i antall minutter det skal gå mellom hver test.

12. Når alt dette er lagt inn kan man trykke på «Apply».

13. Lukk siden med krysset oppe i høyre hjørne.

Dette hjalp litt....

Fikk deretter beskjed om å aktivere Sceduled reboot:

1. Åpne nettleseren din

2. I adressefeltet skriver du følgende: 192.168.0.1 3. bruk "admin" som brukernavn og passord (Viktig med bare små bokstaver).

4. Trykk på Settings i den svarte linjen over alle firkantene

5. Trykk på System Settings i menyen til venstre.

6. Trykk på Scheduled Reboot i menyen til venstre.

7. Etter date velger du de ukedagene du ønsker at routeren skal restarte 8. Etter Time setter du klokkeslettet du ønsker at routeren skal restarte 9. Trykk på Apply

Var innom båten i dag igjen og routeren hang. Alle lamper lyste, men det var ingen internettforbindelse.... igjen

Var nå forbannet og hadde med meg en kontakt timer.

Nå brytes strømmen til Routeren kl 01.00 og går på igjen kl 05.00.

Satser på at batteriet er tomt i løpet av denne tiden og routeren blir derved resatt en gang pr døgn......

Håper jeg.....tror jeg....

Mvh

Vidar

Da tror jeg at det er klart for å ta kontakt med support hos ICE. Tar en kontakt i en vennlig tone, har i hvert fall jeg fått utrolig god service og hjelp hos dem. Ikke begynn setningen med: "Routeren min er dritt dårlig, send meg en ny umiddelbart!"

Nå, tåler ikke ICE å høre sannheten da. De har hele tiden siden de startet levert et produkt som ikke holder hva det lover. og så skal man attpåtil ta på de med silkehansker. Nei vettu hva! ;)

Til JRK: Jeg sa ikke at en skal komme krypende. Jeg mener alminnelig høflighet. En kryper ikke om en presenterer seg, forteller om hva problemet går ut på, og så spør hvordan de kan hjelpe med å løse problemet.

Til Vedvards: R90, det stemmer vel ikke? Den kan ikke fungere i det hele tatt etter at ICE skiftet ut senderne sine og gikk over til LTE 4G. Og etter ICE sine nettsider skal dette nå være utført for hele landet.

Nå har jeg også fått problemer med ruteren. Den faller ut hele tiden. Slår den av og på, så er den oppe noen timer, men mister så kontakt med den.

Prøvd å ringt ICE kundeservice på tlf 08200, men der kommer jeg engang ikke gjennom, får bare opptattsignal.

Men de har tydeligvis problemer med mobilt bredbånd.

Sakset fra Facebook;

_______________________________________________________________________________________________

Noen av våre kunder opplever problemer med Mobilt Bredbånd for øyeblikket. Vi jobber på spreng med å løse saken. Vennligst følg med under "driftsinformasjon" på kundeservicesidene for Mobilt Bredbånd dersom du er rammet av feilen.

Driftsinformasjon finner du her: https://www.ice.no/private/support/mobile-broadband/

Vi beklager ulempene dette medfører.

_________________________________________________________________________________________________

Redigert av Dykker (see edit history)

Det er merkelig at scheduled reboot ikke er default, for det er nødvendig. Her ombord har problemet de siste ukene vært at den har dekning, men lyser ikke på "Connect", nå funker det igjen men er spent på hvor lenge.. En annen båt i rederiet er på 4G-router nummer 3 siden Desember.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

UUps

Javisst, har 4G. :thumbsup:

Den gamle modellen sitter i fingrene fortsatt :giggle:

Skal ut på en ny 24 mils tur i helgen, for å resette den forb..... routeren igjen

Tror nok jeg går over til en annen løsning, bare jeg finner noe greit, til fornuftig pris, som virker i Sverige (og Danmark). Norge trenger ikke jeg.

Ser at Ice har hatt problemer akkurat nå, men mitt problem har vart i flere uker :headbang:  :headbang:  :headbang:  

UUps

Javisst, har 4G. :thumbsup:

Den gamle modellen sitter i fingrene fortsatt :giggle:

Skal ut på en ny 24 mils tur i helgen, for å resette den forb..... routeren igjen

Tror nok jeg går over til en annen løsning, bare jeg finner noe greit, til fornuftig pris, som virker i Sverige (og Danmark). Norge trenger ikke jeg.

Ser at Ice har hatt problemer akkurat nå, men mitt problem har vart i flere uker :headbang:  :headbang:  :headbang:  

En tur til Nordbyen løser mulig problemet "Elgiganten"  http://www.net1.se/privat/ 

Ps. batteri er ikke i pakken, men det har du jo.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...