skyhawk Startet 24.Januar.2016 Link til dette innlegget Startet 24.Januar.2016 I båtsesongen 2016 har vi planer om å bytte ut kalesjen på vår 2007 modell Bayliner 275. I den forbindelse er jeg ute etter erfaringer fra kjøp av ny kalesje (gjerne i Hordaland). Det er ikke aktuellt å bytte kalesjen med en fabrikkny, da de amerikanske kalesjene ikke er gode for norske forhold. Er det noen kalesjemakere/seilmakere som kan anbefales i rimelig avstand fra Bergen?... Sitér dette innlegget Link to post
BMW X1 Svart 25.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2016 (redigert) Jeg kjøpte ny havnekalesje i fjor til min Bayliner 245 hos Fana Seil og båtutstyr. Redigert 25.Januar.2016 av bmw316 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
skyhawk Svart 25.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2016 (redigert) Takker for tips bmw316! Er du fornøyd med resultatet (kvalitet og tilpasning til festene på båten), og fantes det maler til havnekalesjen din hos Fana Seil og Båtutstyr? Nå er det hovedkalesjen min som skal skiftes, og jeg skal høre med Fana Seil om de kan lage denne. (Krever nok noe mer når det gjelder tilpasning enn havnekalesjen). Ser også nå at Hansen Protection har maler til Bayliner. Da blir det i såfall å bestille online fra Moss. Er det noen som har erfaring med slik bestilling - passform/kvalitet?... Redigert 25.Januar.2016 av skyhawk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rubben Svart 25.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2016 Prøv Bergen Bil og Båtinteriør AS, Nyborg ute i Åsane. Litleåsveien 8, tlf 55 18 50 45. De reklamerer med at de blant annet syr båtkalesjer. Var en tur der ute i dag for å sjekke hva de hadde av kalesjeutstyr for en som ville prøve seg på litt reparasjon av tilårskommen kalesje. De har det meste for de fleste! Har ikke noen tidligere erfaring med firmaet, men det jeg så gav stor tillit. Ryddigt og fint, og et vell av forskjellige stoffer, både for båt, bil og møbler, og ikke minst , svært imøtekommende betjening. Sitér dette innlegget Link to post
BMW X1 Svart 25.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2016 Hei, er fornøyd med havnekalesjen, er et glatt stoff så vannet og sneen forsvinner rask bort fra kalesjen. Passform er veldig bra, selv om jeg måtte sende den ned for noen småjustering av noen knappefester på den ene siden. De hadde mal til min båt siden de hadde lagd kalesjer tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
skyhawk Svart 25.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2016 Takker for svar begge to. Jeg har ennå god tid på meg, og jeg kommer ikke til å bestille noen ny kalesje før etter at båten er på vannet 16.april. Det er greit å starte tidlig med litt research. Og ettersom det ikke er en fasit på leverandør, så er det greit å få vite hvilke erfaringer som andre har gjort med ulike leverandører. En ny kalesje vil jeg tippe koster 20 - 30 000, og da er det greit at det er gjort bra arbeid og at kvaliteten er god. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 25.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2016 Hauge Produkter,leverer.Flott arbeid,og passform. Sitér dette innlegget Link to post
skyhawk Svart 25.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2016 Takk for info Jakob. Jeg skal ta Hauge med i beregningen også.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.