jupiter40 Startet 25.Januar.2016 Link til dette innlegget Startet 25.Januar.2016 Luret på om noen hadde noen erfarringer om hvordan de ville behandlet nytt overnygg i eik/teak, og hva som blir finest ,, jeg har en ide om å beise i mahogny beis først også lakkere etterpå , men vil gjenre høre hva andre mener , evt olje Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 25.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2016 Er vel best å smøre olje til ein er lei,for så å forrtsette ei stund til.Etter siste strøk,vent ei stund,tørk av overskytende olje. Når olja er tørr,smør 8 til10strøk med lakk.Må slipes og smøres annen hvert år om det skal holde Er vel like mange metoder som der er båteigere Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 25.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2016 På bildet ser det ut som det er brukt kryssfiner ? Om det er riktig så hjelper det ikke med så mange lag med olje da olja kun trekker inn til første laget med lim. Om det er hel ved eik så trekker den ikke heller så mye olje. Jeg ville uansett beiset først for mindre sol falming samtidig som det gir lik farge på alt. Så lakket noen strøk med en god lakk på olje base. Beiset Eik og meranti kryssfiner kun første strøket : Lykke til ! Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
jupiter40 Svart 2.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 taket over akter kabinen er kryssfiner , men den er nå lagt glassfiber på , det er sidene rundt vinduene som jeg skal behandle :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.