Jump to content

Dyser på Md2b, kan jeg bruke kobberskiver for å få det tett?

Noen Lunde

Recommended Posts

Hei,har litt problemer med å få tett dyser på ein Volvo md2b..Det står jo copper hylser i topper,desse er sikkert blitt  harde . og no lure eg på om eg ska legga ner i copper skiver eller om eg ska prøva få ut hylsene og lunne dei...Er jo lettast om eg kan legge nedi skiver,men desse vill jo då bygge litt opp,sånn att dysene kjem ca 1mm høgare. Vill da ha noke å sei?

Då fant eg ut koffor eg ikkje fekk oljetrykk ...Demonterte oljepumpo,og der var aksling knekkt i to,men hadde heldigvis mange sånne olje pumper.

Gjorde reint på motor og banka te ny pakkning på den ødlagde pumpa med ein liten kulehammer..Monterte ,og fek olje trykk:)...

Sjøvanspumpa begynnte pluttselig å virke etter eg hadde den av.

No ser eg att ferskvannskjøleren lekker i skøyten i enden,ska prøve og sølv lodde den i måro:).

Dette er første gong eg har denna motoren i gang,Så gørren som var i sumpen har nok vore der fra tidlegere eiger av motor..Han gav opp motor då topper og sylindrer var så opptæra att da va umuligt å få da tett...Den var då sjøvannskjølt...Eg hadde liggande ferskvannskjølte topper og sylindrer ,så sette dette over...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...