Kaffelars Svart 4.Mars.2016 Del på Facebook Svart 4.Mars.2016 .. Men jeg har en utfordring mtp at jeg har felles minus på start å forbruk tror jeg :/ så må se hvis det blir en omfattende jobb så må jeg bare utsette til neste år. Håper noen her inne kan gi meg forslag på hvordan det er mulig å løse dette. Felles minus på batteriene er ganske normalt, shunt skal på minus ut fra batteriene til forbruk - den som går til dashbord, lanterner, kjøl osv. + kabel går separat fra forbruk til samme, og dette blir da en egen enpolt krets. Se i inst. manual så er det lett å forstå :) Sitér dette innlegget Link to post
OveHelgeland Svart 4.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2016 Men det er jo samme minus kabel som går til motor hvis jeg setter shunten nerme batteri. Eller skal jeg følge minus kabelen til den splitter seg? Å sette den på hvor den går kun til forbruk? Sitér dette innlegget Link to post
JSM Svart 4.Mars.2016 Del på Facebook Svart 4.Mars.2016 Ville, og har satt min shunt kun på forbruk, den skal sitte på minussiden. Så lenge man har et dedikert startbatteri tappes dette svært lite og fylles raskt etter litt kjøring, det er forbruksbanken en tapper ved bruk av kjøleskap etc og som har potensiale for å bli tappet for langt ned og som derfor er viktig å følge med på. Både NASA sin og Smartgaugen kan holde styr på spenningen til startbatteriet og det holder for de fleste. Jeg har "Advanced" utgaven av Smartgaugen som de kaller smartbank, den splitter ladestrømmen og passer på at det alltid vil være nok strøm til å få startet batteriet. Veldig kjekk sak. Sitér dette innlegget Link to post
gixen Svart 4.Mars.2016 Del på Facebook Svart 4.Mars.2016 Er det noen som selger Smart Gauge her til lands? Sitér dette innlegget Link to post
JSM Svart 4.Mars.2016 Del på Facebook Svart 4.Mars.2016 Ikke som jeg vet om. Kjøpte fra britisk nettbutikk, www.cactusnav.com Sitér dette innlegget Link to post
OveHelgeland Svart 28.Mars.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2016 Takker for svar. I dag skulle jeg bytte timeteller å når jeg har av dekselet med alle instrumentene så er alle plugger merket f eks vanntemp å oljetrykk å div. Så er det en løs plugg som det står turbo på. Er det slik at jeg kunne kjøpt en turbotrykks måler å satt rett på? Er det noen som vet om det er koblet i motsatt ende altså til turbo? Er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt et slikt instrument? Som passer denne plugg? Gjelder volvo penta kad 43 99 modell Sitér dette innlegget Link to post
Magna Svart 1.April.2016 Del på Facebook Svart 1.April.2016 Har kjøpt ny tt eg også, fikk du ut instrument panelet eller måtte du ned med luka i kabinen ? Sitér dette innlegget Link to post
OveHelgeland Svart 3.April.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2016 Hva tt kjøpte du? Du får ut panelet ved å skru av panelet hvor nålerne er satt. Du kommer ikke til fra cabin. Hva kjøpte du? Sitér dette innlegget Link to post
Magna Svart 7.April.2016 Del på Facebook Svart 7.April.2016 Går an å bytte bare displayet, kjøpte mitt her http://www.finn.no/60116903 Sitér dette innlegget Link to post
Magna Svart 17.Juli.2016 Del på Facebook Svart 17.Juli.2016 (redigert) E ingen annen utvei for vannet som kommer mellom dørkplatene en ned til tanken, dårlig løsning, borret 10mm hull fra motorrom for drenering, fungerer supert når eg går på halvplan da renne vannet bak, har skrudd inn bolt i hullet for å tette når da ikkje e behov for drenering. Får ikkje av instrumentplata for å skifte timeteller e da ein teknikk som må til Redigert 17.Juli.2016 av Gazella (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.