Benji Startet 28.Januar.2016 Link til dette innlegget Startet 28.Januar.2016 Hei. Min Marex 77 Consul, kom til verden i 1988 med enn 77 hK Yanmar ombord, da gjorde den ikke fart nok til at det var økonomisk forsvarlig å montere trimflaps - det gikk rett å slett ikke fort nok til at det ville ha noen effekt. Etter motorbytte høsten 14, ser jeg at den nå "løfter" seg ut av vannet når det begynner å nærme seg/bikke 10 knop, og da har jeg jo fremdeles en del mer å gå på. I dag marsjer jeg fint 11,5 med 4 voksne ombord. Ikke nødvendigvis ute etter mer fart, men kanskje den kan gå enda litt billigere, og penere i vannet (uanstrengt) Spørsmålet da er jo om det nå kan være aktuelt å montere trimflaps på den. Ser at det finnes mangt der ute, men Lectorab har ett god sett og de bruker ikke olje, rent elektrisk, noen med erfaring, og kjennskap til dette merket? Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
hanto1 Svart 28.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2016 Trimflapas er greit å ha. Ikke minst for og rette båten og ta sjøen best mulig. Har hørt blanede erfaringer om lectolab og ql. De hydrauliske er jo velprøvde men mere styr ved montering. Har egentlig mest sans for ql da de bygger lite og er ikke så utsatt for is skader, men de må monteres på en helt plan flate. Tåler ikke bend. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.