Eureka Svart 29.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2016 (redigert) Litt "underholdning" for å holde seg oppdatert på vindstyrker. Gå inn på mAIS -appen. Finn en båt hvor du vil vite hvor sterk vinden er. Klikk på båten, få opp info og scroll helt ned. Der er det oppgitt data fra båtens vindmåler. Her er det nå 33 knop vind, sett på en Farstad- båt. Uti havet utenfor her er litt mere... 48 knop. Redigert 29.Januar.2016 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Landcrab Svart 29.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2016 Litt spennende og følge med på Marine Traffic ja. Ser det er 57 knots, 11 beauforts, utenfor Førde. Det må vel være interessant seilevær, selv med et stort skip Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 29.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2016 Her inne i fjorden vart det på langt nær det det vart varsla. Ingen problemer her. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 29.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2016 Skulle vært på hytta nå, men Tor er for frisk i kastene til at jeg tar sjansen å gå ut med båten. MøkkaTor!! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Fru Jacobsen Svart 29.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2016 Vinden på marine traffic kan man ikke stole på i det hele tatt Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Eureka Svart 29.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2016 Ja, fru Jacobsen. Ser nå at Farstadbåtene bare viser 38 knop... Sitér dette innlegget Link to post
Nevermind Svart 29.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2016 Ikke all verden med vind i Nordland foreløpig, men som vanlig når de melder mye vind er det bare å se godt over fortøyningene på forhånd. Jeg har hatt en lei tendens til å være på jobb 247 denne vinteren hver gang uværet kommer, men heldigvis er det andre som holder et lite øye med båten for meg. Så langt har vel de største bekymringene kommet en helg det var finvær og havnevesenet sendte ut en mail om at det hadde vært innbrudd i en rekke båter. Når i tillegg den skyldige finner det for godt å ha brannøvelse i båtene med pulverapparat er det ikke mye gøy, men den skyldige ble tatt av politiet før han rakk å komme til bryggen hvor jeg har båt. Fin presenning du har over båten Framtia, men med vindforholdene vi har i havna her ser man ingen som har noe tilsvarende. Er redd presenningen ikke ville blitt så gammel, og vanndunkene ville satt sine merker i skroget, men det ligger en seilbåt lengre ut på brygga som har fått formsydd en presenning over cockpit, så får vi se hvor lenge den holder. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 30.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2016 Stormen har lagt seg? Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Kapteinbåt Svart 30.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2016 Var noko trekkfult her i vest ja. Vindstyrke på 47m/s uti fjorden her:) Gjekk bra med båten/ne i havna. Stormen er over ja. Er vel rolig i heile landet no. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 30.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2016 Jeg har ikke fulgt særlig med, men har inntrykk av at skadeomfanget av Tor har vært relativt beskjedent, til tross for at nye rekorder ble satt. Heldigvis, får man vel si. Gratulerer til alle som har kommet seg igjennom stormen skadefritt. Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Fjordgubbe Svart 30.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2016 I Hordaland vart det ikkje det store skadeomfanget. Sitér dette innlegget Link to post
Kapteinbåt Svart 30.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2016 Har tolka det slik at her i området vr værst (igjen), med tanke på rekordene på Kråkenes Fyr, men ikkje mykje skade som har vore i media. Dagmar gav mykje meir ødeleggelser. Dette har nok mykje med vindretning og gjære. Har vore en tur rundtom i området. Har kun sett en bår på avveie, dvs blåst på land. Litt skuffandes egentlig da eg venta på ekstremver, ikkje storm:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.