Camarque44 Startet 29.Januar.2016 Del på Facebook Startet 29.Januar.2016 Hvor ofte er det brukelig å skifte disse? Hvis man skrur de ut, vil det da komme mye vann ut fra plugghullene? Sitér dette innlegget Link to post
guddal Svart 29.Januar.2016 Del på Facebook Svart 29.Januar.2016 Jeg har Cat 3126. 11 anoder pr motor (!!!) Sjekker alle hvert år, og bytter 3-4-5 stykker. Tapper først av vannet fra tappeplugg i kjølerøret opp til eksosbend. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 29.Januar.2016 Del på Facebook Svart 29.Januar.2016 1) CAT lager mange forskjellige motorer, du spesifiserer ikke. De minste er vel kanskje 50 hk og de større mange hundre hk. 2) Les bruksanvisningen. 3) Steng sjøvannsinntaket, så lekker det ikke mer enn et par liter, eller kanskje drøyt det. Sitér dette innlegget Link to post
Camarque44 Svart 29.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2016 Takk for svar. Motoren er en 3208 ( 435 hk) i følge instruksjonsbok, er det 4 anoder Pr motor. Sitér dette innlegget Link to post
vikjo Svart 30.Januar.2016 Del på Facebook Svart 30.Januar.2016 Det er tre anoder på varmeveksleren til motoren, sjekk etter 6 mnd og vurder om det holder å bytte etter ett år. Det beste er å ha nye anoder med plugg, så blir det lite søl når du bytter men dekk til dynamoen. Det er to anoder på oljekjøleren til gearet og her renner det ut mye vann, på mine 3208 holder de flere år. Sitér dette innlegget Link to post
Camarque44 Svart 30.Januar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2016 OK. Takk for svar. Da sjekker jeg de til uka. Tenker å sette båten på vannet i uke 8. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.