Jump to content

Hvilke genoatravere skal jeg kjøpe?

NOR2138

Recommended Posts

Jeg er i gang med å oppgradere utstyr som har forfalt på min Alo Mikkel 26, og nå er turen kommet til genoatravere.

Skinnene er 25mm, jeg går ut ifra at de er orginale, altså 1981.

Jeg har funnet disse forskjellige løsningene og ønsker innspill på hva som vil passe best:

også har vi denne:

til slutt denne kombiløsningen:

Min nåværende løsning ser slikt ut, likner veldig på mitt første forslag, er dette kanskje den beste løsningen?

bilde

• 5 år senere...
Bjørkski skrev On 30.1.2016 at 21.09:

Hvis du har rullegenoa, revbar sådan, kan det være en ide å ha en genoavogn som kan justeres enkelt fra cockpit. Der er flere typer som kan justeres med en 5-6 mm line.

Gammel tråd som passer til mitt spørsmål. 

Er ikke i båten nå så lurer på dimensjon på tau til å justere genoavogn til 39 fots seilbåt. Målte lengden men glemte dimensjonen.

Og skal tauet være helt stumt eller litt elastisk.

leopard skrev 24 minutter siden:

dimensjon på tau til å justere genoavogn til 39 fots seilbåt. Målte lengden men glemte dimensjonen.

Og skal tauet være helt stumt eller litt elastisk.

Om det tauet strekker seg litt merker du ikke. Justering av skjøtepunkt har noen mm / cm toleranse. Dimensjon: ikke mye krefter,  (meste krefter tas av skinna) taudimensjon avhenger av taulåser og betjeningsvennlighet. Er det utveksling? 2:1...? Polyester/ polyester på min 36 foter med genoa. Hva liker du å holde i..? 8-10 mm vil aldri ryke og er grei dimensjon i hånda..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...