yamaha01 Startet 29.Januar.2016 Link til dette innlegget Startet 29.Januar.2016 (redigert) Hei er en gutt på 15 år som tenker på å kjøpe meg båt. Har allerede en 9,9 hk yamaha som jeg kan bruke på båten jeg kjøper. Jeg tenker å kjøpe en rib da jeg kun har en jolle fra før av. Lurer på om noen har noen erfaringer med smart rib ? Er de bra, da spesielt på lang sikt? eller får man det man det man betaler for? koster jo halvparten av f.e.k grand´s tilsvarende båt. Redigert 29.Januar.2016 av yamaha01 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 29.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2016 Bra spørsmål. Jeg har også sett litt på denne. Var innom og så den på båtmessa på Lillestrøm i fjor vår. Selgeren hadde masse lovord om tykkelse på duk etc. Noen med erfaringer med denne? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2016 Sønnen min hadde en slik I noen år. Den fungerte ganske greit. :) ikke noe problem med hverken skrog eller gummi. Han hadde etterhvert en 20 hk Honda på den. Da gikk den 27 knop. Selv har jeg en kopi av smartrib . Den har jeg hatt I ett år nå. Også den uten noe trøbbel. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
S/S Lucky Svart 30.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2016 Har 330 classic kjøpt 2014. Har fungert fint så langt. En kjent sak er at sømmer på puter går etter en tid. Bør gnies inn med voks og taes inn når en har mulighet. (Gjelder spesielt ryggputen) Sitér dette innlegget Link to post
Vindøyet Svart 30.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2016 Jeg vurderte en brukt slik i fjor da jeg skulle kjøpe RiB til guttungen. Annenhåndsverdien falt betydelig fortere på disse enn de mer kjente merkene produsert i Europa. Disse er vel produsert i Kina. Spesielt de båtene med farge ble fort falmet. De ville jeg styrt unna. Til slutt falt valget mitt på en kvalitetsrib fra Arimar. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 Jeg løfter denne tråden igjen, da jeg også tenker å kjøpe en slik Smartrib. Jeg ser den er endel tyngre en andre merker, hvordan påvirker dette f.eks planingsterskelen? Jeg skal ha en 20hk Yamaha på den. Er det andre ulemper/problemer med disse båtene? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 Jeg har fortsatt min smartribbkopi, har 15 hk Yamaha på den. Jeg har ikke noe styrekonsoll eller sete på min båt. Den spretter rett opp i plan. Går også noenlunde greit med 3 voksne. Ikke noe problem med luftlekasje eller skrog. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
nomen Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 Bra å høre, jeg ser jo at det advares imot falming, men det er sterke krefter i sving som argumenterer for at vi "må kjøpe den svarte med oransje puter" Jeg tenker at evt. Trekk over båten og ribpolish kan begrense dette problemet. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
nomen Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 Da er båt handlet inn, og har begynt monteringen. Er ikke bare guttungen som syntes dette var morro? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Juni.2019 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2019 Gratulerer til Far og sønn, legg inn bilde av vidunderet Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.