furhan Startet 30.Januar.2016 Link til dette innlegget Startet 30.Januar.2016 Hei Jeg har demontert slanger og varmtvannsbereder uten å merke uttakene. Noen som vet hva som er varm og hva som er kald side på termostathuset? Altså hvilket uttak som skal til varmt inntak på bereder og hvilket som skal til kald. Uttaket er merket med 9 (pluggen om du ikke bruker uttaket), mens det andre er umerket her (er det som ligger litt på skrå oppover til høyre for det andre). Sitér dette innlegget Hans Petter Link to post
Windy37GM Svart 31.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2016 På side 39 i verkstedmanualen står det hvilken vei vannet går om motor er varm eller kald. Hjelper det noe? Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Zach Svart 31.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2016 På min bereder er tilkoblingene på berederen merket "engine water inn or out". Så det kan ikke spille noen rolle. Vannet går i en spiral i berederen. Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 31.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2016 (redigert) Men for berederen er det vel greit å få begynne å varme vann før motoren når full temperatur? Er ikke nedre løp tur-vann på 'side 39'? Redigert 31.Januar.2016 av Kaffelars (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
I.M.S. Svart 1.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2016 Anbefalingen i installasjonshåndbok for disse motorer er vann ut fra øvre blindeplugg på termostathus med retur til tilsvarende plugg på sirkulasjonspumpens sugeside. 1/2" NPTF Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 1.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2016 Takker for oppklarende svar! Sitér dette innlegget Link to post
furhan Svart 1.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2016 Supert! Takk for svar! Sitér dette innlegget Hans Petter Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.