Ragnar.Olsen Startet 30.Januar.2016 Link til dette innlegget Startet 30.Januar.2016 Har en Nidelv 610 sport fra 99. Motoren er en mercruiser 4,3 lh.Hvilket drev har jeg? Alpha one ? Bravo? Gen 123??Takker for svar;) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 30.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2016 http://www.sealinkmarine.com.au/products-page/marine-parts/alpha-one-gen-ii-sterndrive/ Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Ragnar.Olsen Svart 30.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2016 Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 30.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2016 Det er Alpha One. Om drevet er fra 99 så er det Gen 2. Det er sikkert en liten plastbeholder med drevolje, montert på siden bak på motor. Gen 1 hadde ikke drevolje monitor. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Ragnar.Olsen Svart 30.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2016 OK tusen takk;) har en tank med drev olje. Er det lett å demontere og fette leddene?? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 30.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2016 Du finner nok all mulig nødvendig informasjon på nettet, servicemanual, tips, youtube-snutter osv. Ligger nok noe i dokumentarkivet her på baatplassen også. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Spannerman Svart 31.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2016 (redigert) Det er veldig lett å demontere, sett gir i fremover, ser under drev og avkoble pitot slange som gå inni på fram side under exhaust belg. Trim drev ned så at drev er lodd rett. Fjerne det plast deksel på akter trim sylinder fester og 'C' clips, den rostfritt stang skal skyves ut gjennom trim sylindere, fjener de 6 mutter og trekker drev bakover. Hvor lenge siden knut belg var skiftet, der kan gå opptil fem år men vi alltid skifte de på 3 år, og det er lurt og demontere drev hver sesong å kontrollere at det er ikke noe vann i belgen. For å montere igjen trenger du et monterings sats, der er litt mer vanskelig å få den på igjen hvis du har ikke noe erfaring med drev, som du må få aksling inni transom lager og etterpå få det splines å treffe, samtidig pass på den ny pakning bli ikke skadet og at drev forstatt star i gir fremover så at skifte sko treffe gaffelen på gimbal hus, etterpå stramme det 6 mutter til lbft moment. Når drever er av så skal du kontrollere transom lageren for ulydd og slitasje, også det er ikke sikkert du kan smøre din leddene som Mercruiser slut å har det fett nipple på de noe år siden. Også kontrollere den lille belg på gir wiren som de kan lekke å bør skiftes hvis det ser slit ut. Redigert 31.Januar.2016 av Spannerman (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.