Skrujeden Startet 31.Januar.2016 Del på Facebook Startet 31.Januar.2016 Ungene er nå store nok til å dele køy, derfor tenker jeg at fruen og jeg skal begynne å bruke akterkabinen denne sesongen, men den har litt lite friskluftstilgang. Ønsker helst luft fra utsiden, men tenker at å butte vinduer til slike som kan åpnes både er dyrt og tidkrevende. Håpte derfor kansje noen hadde tips til en ventil som kan monteres i den litt bua skuteiden. Over AC er det solseng så der er det ikke mulig å monteree noe. Hadde vært grrit å kunne ha luft selv om det regner. Noen som har neon gode tips? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 31.Januar.2016 Del på Facebook Svart 31.Januar.2016 Burde uansett være slik at den kan lukkes helt, slik at du ikke drar inn dieseleksos når du er ifart. Har du ikke noe plass over fenderlista? Sitér dette innlegget Link to post
Skrujeden Svart 1.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2016 Takk for tips Torsen67. Dette hadde jeg ikke tenkt på. Fant noen bilder av min og noen andre båter bak.Er ikke helt lett å finne plass til noe lurt. Bilde fra finn: Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 1.Februar.2016 Del på Facebook Svart 1.Februar.2016 Du har jo ett lite akterdekk. Der får du nok plass til en sånn som dette: http://www.biltema.no/no/Bat/VVS/Ventilasjon/Solcelleventilator-2000034635/ Men husk at du må ha lufte rist i feks døra ned til ac slik at du får gjennomstrømning av luft. Tror dette vil fungere bra. Du kan velge om den ventilatoren skal dra luft inn eller suge luft ut. Sitér dette innlegget Link to post
Kronidiot Svart 1.Februar.2016 Del på Facebook Svart 1.Februar.2016 Jeg ville valgt et par koøyer som kan åpnes, gjerne to på hver side. Sitér dette innlegget Link to post
Skrujeden Svart 1.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2016 Men hvordan er det å monter koøyer i buet skrog? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 1.Februar.2016 Del på Facebook Svart 1.Februar.2016 Det går nok bra. Nidelv 26 har dette. Men det koster en del mer og vinduer har du jo i fra før. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 1.Februar.2016 Del på Facebook Svart 1.Februar.2016 Om koøyet kan monteres avhenger av diameter, utseendemessig tror jeg ikke det vil passe bra sammen med de andre vinduene. Her er noen eksempler https://www.marineshop.no/Interiør-Eksteriør/Luker-/-Ventilasjon/Koøye Det mest optimale hadde vært montert et åpningsbart vindu av helt samme sorten som står der fra før. Altså byttet ut det ene vinduet i lugaren med åpningsbar ramme. Usikker på dog hvor noe slikt kan skaffes, du kan prøve å høre med disse, ertec.no de har produsert endel rammer og vindskjermer til sollux. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.