Scand thomas Startet 1.Februar.2016 Link til dette innlegget Startet 1.Februar.2016 Hei Har en Classic som har luktet litt diesel den tiden jeg har hatt den. Grunnen er tydelig at det ligger litt diesel under begge tanker. Har lest mye om lekkasje i tanker på disse båtene. Har inspisert koblinger på mannelokk i dag, å jeg kan tydelig se at det svetter diesel ifra disse på begge sider. I tillegg ser det ut som det har vært lekkasje fra selve mannelokket påbabord tank. Hva tror dere. Bare suge ut diesel å vaske litt med zalo, eller ut med tanker? Thomas Sitér dette innlegget Link to post
Mr_Stian Svart 1.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2016 Svakheten på disse pleier ikke og ligge der oppe, men helt i bunn. Disse tankene er nesten formet som en trekant for og følge skråget. Helt i bunn på denne så ligger den på noen små fester som kan gnage hull i tanken. Min tank har vert fikset her tidligere men allikevel så var det hull i den. Ofte ligger det vann og her som ikke akkurat hjelper. Hadde jeg vert deg så hadde jeg tatt ut tanken og inspisert den. Så sant du får av slangene til den så er det en grei sak og få tatt de ut. Bare du får tømt de for diesel først. Sitér dette innlegget Link to post
Scand thomas Svart 1.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2016 Ja, er vel greiest å ta de ut for en sjekk. Så slipper jeg en sommer til med Diesel lukt i hele båten. Noen i Drammens området som fikser, sveiser slike tanker? Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 1.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2016 Hadde samme problem I min Scand 25 :( Tok ut begge tankene for kontroll og endte opp med å kjøpe 1 ny tank og lage stuverom der den andre var.Fikk lagd ny tank I Arendal..Thomic Aluminium,kostet ca 5000,- Prøvde å få noe I Oslo området til å sveise men ingen ville ta på seg jobben...sjekket sikkert ikke alle men med ny tank til ca 5000,- gikk jeg for det.Har I dag bare tank på babord side...får litt slagside men med stuverom / ballast på styrbord side er det ok.Holder med en tank,den er vel ca 90 liter. Sitér dette innlegget Link to post
Scand thomas Svart 1.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2016 Okei, ja jeg kan jo vurdere det om jeg ikke får fikset de. Behagelig med 2 tanker også på en måte :) Sitér dette innlegget Link to post
Dixie 2100 Svart 1.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2016 Ja, er vel greiest å ta de ut for en sjekk. Så slipper jeg en sommer til med Diesel lukt i hele båten. Noen i Drammens området som fikser, sveiser slike tanker? Hei. Jeg hadde samme problem med tanken i min båt (bensin), der det var tæret hull i den V-formede bunnen. Tok ut tanken og leverte den til Berger Sveiseservice i Sande. De laget ny tank med den gamle som mal. Sitér dette innlegget Link to post
Scand thomas Svart 1.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2016 Sande i Vestfold? Hva måtte du ut med for dette? Sitér dette innlegget Link to post
Ballard Svart 1.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2016 Ser ut for at dette er aluminium tanker, da kan det godt hende at den er opptærd i bunnen. Det er sveisene som tæres opp etter en del år, det skjedde med min etter 13 år. Etter å ha kjøpt ny, skar jeg bunnen av den gamle. Og ganske riktig, sveisene var sterkt opptærd. Der av lekkasjen hos meg. Sitér dette innlegget Link to post
Dixie 2100 Svart 1.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2016 Sande i Vestfold? Hva måtte du ut med for dette? Sande i Vestfold ja. Tanken min var aluminium, brukte den gamle topplata med mannlokket og stussene. Mener det var rundt 5 båtlapper. Er 2 år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Scand thomas Svart 1.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2016 Sande i Vestfold ja. Tanken min var aluminium, brukte den gamle topplata med mannlokket og stussene. Mener det var rundt 5 båtlapper. Er 2 år siden. Aha, så bra. Da skal jeg høre med dem :) Sitér dette innlegget Link to post
Boddvar Svart 1.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2016 Du kan jo også sjekke med Pedersen Smie i Drammen. Holder til ved Syretårnet. De har gjort et par jobber for meg tidligere som jeg har vært godt fornøyd med. Sitér dette innlegget Båthistorikk : With 300 med 20 Hk Johnson - Blinken Hurrycane med 20 Hk Archimedes - 15 Skibsplast VS med 50 Hk Evinrude - 15 GH15 med 30 Yamaha - 17 Clipper med 90 HK Johnson - Askeladden 475 Fighter med 60 Hk Mercury . 2010-2015 Skarpnes 30 med Volvo TMD30 - 2015-2019 Scand Atlantic 2010 HT med Yanmar 427 hk - 2020- ? Jeanneau Sun Odyssey 42i 2007 Link to post
RSL Svart 1.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2016 ilas marine (Digeltek) på Holmlia. 23 60 69 60 - www.digeltek.no De sveiser og produserer tanker i rustfritt etter mål og de kan også trykkteste den tanken du har. Priser har jeg ikke peiling på, men jeg har jobbet på ilas tidligere og vet at de holder på enda. Jeg har også hatt en Scand Classic 25 som det luktet diesel i og hadde nok samme problemet uten at jeg gjorde noe med det. Jeg hadde bare en tank og lagret flytevester og strandmadrasser under den andre stikkøya. Min Classic hadde en 36HK Buck og brukte omtrent ikke diesel så savnet aldri en tank nummer 2. Jeg mener å huske at forbruket lå på rett i underkant av 2L pr time og jeg kjørte glatt fra Oslo til Blindleia og hjem igjen uten å tenke på å fylle. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Scand thomas Svart 1.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2016 Takk for alle svar. Greier meg nok med 1 tank jeg også. Kjører perkins 4.108, den ligger vel på rundt 5 liter i timen. Sitér dette innlegget Link to post
Jangul Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 (redigert) Ilas er desverre svindyre...beste pris fikk jeg av Thomic I Arendal der var det halv pris Ifht Ilas og andre...Thomic har også malene til disse tankene så du slipper unna med kun noen kontrollmålinger. Redigert 2.Februar.2016 av Jangul (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.