MR Swe Startet 1.Februar.2016 Link til dette innlegget Startet 1.Februar.2016 Hei, noen som har erfaring av den marinan. eventuellt bilder fra brygge B. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 1.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2016 Hei. Har hatt to sesonger der, pluss en vinter i opplag på land der. Aner ikke hvilken brygge som heter hva... hva lurer du på? Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 1.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2016 er det en grei marina... langt fra kjøre fra E6? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 1.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2016 Ikke veldig pent der så ikke noen plass å feks overnatte i båten og kose seg med familien, syns jeg. Men en veldig praktisk marina. Dyktige folk på kraner, og både truck og traverskran så de får jo opp det mest som flyter. Og også verksted og folk som kan seilrigg. Er vel også mastekran som en kan bruke selv der, men den virket litt tvilsom, vet ikke om den er i bruk lengre? Men Grimsøy Marine kan plukke ned masta og lagre den for deg. Rimelig opplag om vinteren. Er 2,5 km fra E6, tar vel 5 minutt. ------ Et veldig stort pluss for veldig hyggelige folk der, og da mener jeg også andre båteiere, mange østfoldinger så trivselsfaktoren er høy og båtpraten sitter løst. Også et stor pluss for veldig erfarne, hyggelig og hjelpsomme folk ved opptak og utsetting. Ikke stress og mas eller noen høye stemmer. Alt går rolig og fint for seg. Jeg er stressa ved opptak og utsett så det hjelper veldig at alle andre er rolige :-) Liker også at det er en plass med litt "slakk". En finner gode løsninger og kan gjøre litt som en vil uten at det er noe masse greier med regler og lokale sherriffer og Narvestader som sniker rundt. ------- Det negative jeg kommer på: Strømmen på brygga til Peder var ikke god nok til å kunne ha tilkoblet noe fast, sikringen gikk ofte. Men på den andre siden så betalte jeg aldri for noen strøm... og stort sett var det jo strøm tross alt. Ikke veldig koselig på brygga til Peder, brakkvann med tidvis mye drit i sjøen. Om du har unger som liker å bade så er ikke bading fra båten i båsen noe alternativ. Men kanskje om du får plass langt ut på ei brygge. Vi lå nært land. Har ikke helt sansen for hvordan utsett og opptak er organisert da jeg må ta en hel dag fri og det blir mye venting med en eller annen uorganisert kø som jeg aldri har skjønt noe av og derfor alltid ender opp langt utpå dagen. ------- Men absolutt en plass jeg trives godt. Ser ikke bort fra at jeg tar båten opp på land der neste vinter. Men syns egentlig jeg finner bedre sommerplasser. Ligger i seilforeningen rett over bukta om sommeren nå. Upraktisk ifht at parkeringa er 48 trappetrinn opp, men veldig fin plass hvor vi ofte tar en overnatting i båsen før vi går ut. Er litt nomade på dette med sommerplass da vi uansett kjører et stykke til båten så jeg kommer nok til å fortsette å prøve ut litt andre plasser i Østfold/Hvaler området. Men tror vi tar neste sesong i Sarpsborg seilforening også, veldig hyggelig med en plass hvor det er aktiviteter og seiling. Sånn sett var det litt dødt på bryggene på Grimsøy om sommeren. Men en skal jo ikke ligge i båsen hele sommeren ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 1.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2016 Siden jeg bor 15 minutter fra havna. Så bruker vi båtplassen til båtplass. Å ikke hytteplass. Synes derfor at plassen er helt ypperlig. Siden det er kort ut til fine plasser rundt singleøya og nordre sandøy. Det er forening basert vakthold. Drivstoff og kiosk. Samt et nytt dusj anlegg. Så det holder for meg. Ligger langt ut på A brygga. Ang strøm. Så forstår jeg ikke helt hvorfor man må ligge tilkoblet når man ikke bruker båten Plassen er gammel. Å strøm er ikke dimensjonert for all bruk som er på dagens båter. Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Jørn Kynningsrud Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 (redigert) Grimsøy er en fin båthavn, men om du vil ha raskere vei fra E6 spesielt om du kommer nordfra, så kan vel skjebergkilens Marina anbefales. Her har du restaurant, utstyrsbutikk verksted og det meste en trenger. De legger ut flere nye båtplasser nå i år. Denne ligger 5 min fra E6 ved Solbergtårnet. Ellers så har du også Walberg båthavn som et godt alternativ http://www.skjebergkilensmarina.no/ Redigert 2.Februar.2016 av Jørn Kynningsrud (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Du skriver B brygga, det er to forskjellige B- brygger, en hos Grimsøy Service og en hos Peder. Jeg ligger på brygge B hos Grimsøy og overnatter ofte i båten på brygga. Finner en egen tråd på Båtplassen https://baatplassen.no/i/topic/90940-grims%C3%B8y-skjeberg-tr%C3%A5den-for-oss-som-har-b%C3%A5tplass-her/page-3 Fineste med plassen er kort vei til Sverige med bil. Vi er folk fra Halden til Hamar som har båten her. Er det seil eller motorbåt? Sitér dette innlegget Link to post
MR Swe Svart 2.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Er brygge b på grimsøy marina. Har båten i glomme/fredrikstad i dag og syns det er far langt ut til singeløya/hvaler da vi har en snekke som ikke går mer en 9-10knop Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Er brygge b på grimsøy marina. Har båten i glomme/fredrikstad i dag og syns det er far langt ut til singeløya/hvaler da vi har en snekke som ikke går mer en 9-10knop Da er Grimsøy perfekt. Brygge B på marinaen ligger finere til og veien ut til Singløya/Hvaler blir kort. Strømstad/Koster blir jo også innenfor grei rekkevidde. Skjebergkilen er sikkert bra det og med med saktegående båt er det bedre med 5 min lengre i bil og nær en time kortere med båten. Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 2.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Da ligger jeg på enden av denne brygga, da ses vi der til sommern Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.