KevinM Startet 4.Februar.2016 Del på Facebook Startet 4.Februar.2016 Demonterte kjøleren i går og fikk meg en dårlig nyhet, ref bilde. Det har tært nesten hull ut på siden av endelokket. Ser faktisk i pakningen der. Noen som vet om det bare går an å kjøpe hele kjøleren eller man kan få fatt i bare selve huset? Komplett kjøler koster jo skjorten og vel så det Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 4.Februar.2016 Del på Facebook Svart 4.Februar.2016 (redigert) Trur det endar med å skifta heile kjølaren viss huset er opptært... Men eg ville ha demontert og inspisert skaden, det kan vera mulig å reparera huset. Ny kjølar kostar ca 9400,- Berre endelokka kostar over 3000,- pr. stk, sjølve huset ser ut for å ha gått ut av produksjon. Det er ein del brukte delar på Finn viss du er på hugget. Eg selde ein slik i sommar ( tok ikkje lang tid.. ) Redigert 4.Februar.2016 av Havlengt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KevinM Svart 4.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2016 Endelokkene er helt fine, kun tæring på selve huset. Ytterste kant av sporet til O-ringen/pakningen er tært bort noen mm. Ikke godt å si om det lar seg reparere. Skal legge ut bilde i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
KevinM Svart 7.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2016 Her kommer bildene: Mulig det lar seg gjøre å legge på noe flytende stål, type to komponent? Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 7.Februar.2016 Del på Facebook Svart 7.Februar.2016 Har fått reparet kjølerhus fleire ganger.Skadeområdet blei slipt reint,så vart det sveisa på ny alu,så vart flatene dreia med nytt spor for o ring. Ville fått reparert det skikklig,eller skifta kjøler,krise med lekkasje på oljesiden Sitér dette innlegget Link to post
KevinM Svart 7.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2016 Lar det seg sveise denne typen støpealuminium altså? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 7.Februar.2016 Del på Facebook Svart 7.Februar.2016 Hva kommer slik tæring av? Har det dryppet saltvann rett på? Har malingen blirr skrellet av påen eller annen måte? Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Jori Svart 7.Februar.2016 Del på Facebook Svart 7.Februar.2016 Antakelig saltvannslekkasje over flere sesonger. Starter med en utett o-ring, bare noen får drypp, man merker det ikke. Slik går tiden og en og to sesonger før lekkasjen blir så tydelig at man merker det. Ett annet veldig utsatt område for det samme er inntaket hvor s-slangen på drevet slutter i båten og det er en overgang til den indre slangen som fører kjølevannet videre. På eldre 290 drev er dette en kobberovergang, på de mer moderne er det ett plastdeksel. Typisk område utsatt for det samme. Også her ser man det ofte ikke før det er for sent. Sitér dette innlegget Link to post
KevinM Svart 7.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2016 Er nok riktig som Jori skriver her. Tydeligvis en svakhet. Begge mine motorer hadde det samme problemet. Ikke så gale som dette på stb motor, men kunne se at det var startet. Så det blir overhaling på begge to. Bare synd at de er så dyre å kjøpe ny, eller at man ikke kan kjøpe bare selve huset. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.