Jump to content

Oljekjøler VP KAD 44

KevinM

Recommended Posts

Trur det endar med å skifta heile kjølaren viss huset er opptært...

Men eg ville ha demontert og inspisert skaden, det kan vera mulig å reparera huset.

Ny kjølar kostar ca 9400,- Berre endelokka kostar over 3000,- pr. stk, sjølve huset ser ut for å ha gått ut av produksjon.

Det er ein del brukte delar på Finn viss du er på hugget. Eg selde ein slik i sommar ( tok ikkje lang tid.. )

Redigert av Havlengt (see edit history)

Antakelig saltvannslekkasje over flere sesonger. Starter med en utett o-ring, bare noen får drypp, man merker det ikke. Slik går tiden og en og to sesonger før lekkasjen blir så tydelig at man merker det. Ett annet veldig utsatt område for det samme er inntaket hvor s-slangen på drevet slutter i båten og det er en overgang til den indre slangen som fører kjølevannet videre. På eldre 290 drev er dette en kobberovergang, på de mer moderne er det ett plastdeksel. Typisk område utsatt for det samme. Også her ser man det ofte ikke før det er for sent.

Er nok riktig som Jori skriver her. Tydeligvis en svakhet. Begge mine motorer hadde det samme problemet. Ikke så gale som dette på stb motor, men kunne se at det var startet. Så det blir overhaling på begge to. Bare synd at de er så dyre å kjøpe ny, eller at man ikke kan kjøpe bare selve huset. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...