Tilde Startet 4.Februar.2016 Link til dette innlegget Startet 4.Februar.2016 Den gamle gps-musa avgikk med døden i fjor høst og nyheten om ny OpenCPN-versjon minner meg på at ny gps-mus bør anskaffes. Det er Simrad som er navigasjonsansvarlig i båten, men OpenCPN er et trygt reservealternativ og et godt planleggingsverktøy. Hvilken gps-mus er i dag et rimelig og godt valg til OpenCPN til dette bruket og hvor det følger problemfri driver til Win10 ? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 4.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2016 GlobalSat BU-353-S4 regnes som en av de bedre. Den er USB-basert og fungerer fint med Win10 (hos meg, ihvertfall). Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Roger jo Svart 4.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2016 Kjøp en som har Support GPS, GLONASS, GALILEOV har denner http://www.ebay.com/itm/Holux-M-215plus-GPS-and-Glonass-USB-Receiver-66-channels-165dBm-/141126794792 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Kaffelars Svart 4.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2016 Har en av disse mulighet for 5 el. 10hz oppdatering? Sitér dette innlegget Link to post
Cral Svart 4.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2016 (redigert) Begge er en 1HzCarl Redigert 4.Februar.2016 av Cral (see edit history) Sitér dette innlegget ~Cral Link to post
Tilde Svart 4.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2016 Takk for gode tips! Ser at begge kan skaffes fra ebay, så da har jeg to konkrete valg! roger-jo: Hvilken fordel er det å ha mottaker som supporterer Glonass og GalileoV i våre farvann? Kjører mottakeren kun et og et system, eller kan den samkjøre data fra forskjellige systemer samtidig? Eller er det jeg som misforstår fullstendig ? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 5.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2016 (redigert) Etter det jeg har lest skal Glonass og Galileo være " mer nøyaktig" i våre farvann fordi saltetittene har baner som er skreddersydd for Europa og høye nord. Hvordan min takler systemene GPS, GLONASS, der er jeg på tynn is her er ikke " tror " bra nok, mener å huske at loggen viste at de kom inn hulter i bulter. Skulle jeg kjøpt ny er det kjekt å ha Galileo også. Redigert 5.Februar.2016 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Kaffelars Svart 5.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2016 Korreksjonsdata er vanligvis automatisk etter signalstyrke som standard. Tar somregel noen minutter ekstra etter posfix, før de faller inn og brukes til å redusere avvik. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.