Jump to content

Trenger råd om ny gps-mus for Pc - Win10 - OpenCPN

Tilde

Recommended Posts

Den gamle gps-musa avgikk med døden i fjor høst og nyheten om ny OpenCPN-versjon minner meg på at ny gps-mus bør anskaffes.

Det er Simrad som er navigasjonsansvarlig i båten, men OpenCPN er et trygt reservealternativ og et godt planleggingsverktøy.

Hvilken gps-mus er i dag et rimelig og godt valg til OpenCPN til dette bruket og hvor det følger problemfri driver til Win10 ?

Takk for gode tips!

Ser at begge kan skaffes fra ebay, så da har jeg to konkrete valg!

roger-jo: Hvilken fordel er det å ha mottaker som supporterer Glonass og GalileoV i våre farvann?

Kjører mottakeren kun et og et system, eller kan den samkjøre data fra forskjellige systemer samtidig?

Eller er det jeg som misforstår fullstendig   :diving:  ?

Etter det jeg har lest   skal Glonass og Galileo være " mer  nøyaktig" i våre farvann fordi saltetittene

har baner som er  skreddersydd for Europa og høye nord.

Hvordan min takler systemene GPS, GLONASS, der er jeg på tynn is her er ikke " tror " bra nok,  mener å huske at loggen viste at de kom inn hulter i bulter.

Skulle jeg kjøpt ny er det kjekt å ha  Galileo også.

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...