dotten Svart 9.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Februar.2016 Hei Chrisrik!Stor tak kfor tilbakemeldingen. Jeg har en slange fra settet jeg kjøpte på biltema, tenkte å bytte den ut og sette slangene i kobling fra to tanker. :)Hvordan opplever du brannfaren? En liten pumpe ville jo løst mye på hastigheten av påfyllingen. Sitér dette innlegget Link to post
Terje338 Svart 9.Februar.2016 Del på Facebook Svart 9.Februar.2016 Synest det er rart at ikkje der er komt opp med nokre betre løysninger idag for oss som bruker litt større mengder med bensin på båten og bur langt unda marine bensinstasjoner. Har ein Anytec 750 med 220liters tank, og bruker og fylle tanken når ej har ca 100liter igjen på tanken. Har 6stk 20liters kanner som ej he kjøpt på Europris som ej bruker og fylle med. Kannene frå Europris er dei beste kannene eg har komt over, desse er av raud plast, har god lufting og har strut som lagrast utvendig på kanna. Eit minus ser eg med og kjøpe 120Liter i slengen er at pumpen på statoilstasjonen slår sej av og gir ein feilmelding på ca 115liter. Er litt skeptisk til noko stort fyllesystem med lange slanger, store dunker osv da dette kan gi mykje søl og bensinlukt. Synest og det er både tungt og tidkrevende og handtere desse 20liters dunkane. Kva med og bruke ein rustfri varmtvannstank på ca 100-150liter, montere dette på ein sekkehjulslignenede vogn, montere ei 2-5meters gummislange (berenga for bensin) og ein stengekrane i enden. Så trenger ein tilførsel av trykkluft slik ein får satt overtrykk på tanken under tømming. Trur ein hadde komt langt med 0.2-0.5 bar overtrykk i tanken. Da kunne ei trilla heile tanken ned på bryggen og bort til båten. Sitér dette innlegget Link to post
dotten Svart 9.Februar.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Februar.2016 Synest det er rart at ikkje der er komt opp med nokre betre løysninger idag for oss som bruker litt større mengder med bensin på båten og bur langt unda marine bensinstasjoner. Har ein Anytec 750 med 220liters tank, og bruker og fylle tanken når ej har ca 100liter igjen på tanken. Har 6stk 20liters kanner som ej he kjøpt på Europris som ej bruker og fylle med. Kannene frå Europris er dei beste kannene eg har komt over, desse er av raud plast, har god lufting og har strut som lagrast utvendig på kanna. Eit minus ser eg med og kjøpe 120Liter i slengen er at pumpen på statoilstasjonen slår sej av og gir ein feilmelding på ca 115liter. Er litt skeptisk til noko stort fyllesystem med lange slanger, store dunker osv da dette kan gi mykje søl og bensinlukt. Synest og det er både tungt og tidkrevende og handtere desse 20liters dunkane. Kva med og bruke ein rustfri varmtvannstank på ca 100-150liter, montere dette på ein sekkehjulslignenede vogn, montere ei 2-5meters gummislange (berenga for bensin) og ein stengekrane i enden. Så trenger ein tilførsel av trykkluft slik ein får satt overtrykk på tanken under tømming. Trur ein hadde komt langt med 0.2-0.5 bar overtrykk i tanken. Da kunne ei trilla heile tanken ned på bryggen og bort til båten. Det er netopp dette jeg driver og finner en redneck løsning på, og de 50 liters tankene er løsningen, 2-3 stk av disse med en pumpe for eks, vil gjøre dette til en lek. Men jeg skal flytte båten fra båtplass til brygge / utslipp for å fylle :) Bruker da henger. Men en sekketralle og et par av disse ville vel funket for deg og :) Sitér dette innlegget Link to post
chrisrik Svart 9.Februar.2016 Del på Facebook Svart 9.Februar.2016 Hei Chrisrik! Stor tak kfor tilbakemeldingen. Jeg har en slange fra settet jeg kjøpte på biltema, tenkte å bytte den ut og sette slangene i kobling fra to tanker. :) Hvordan opplever du brannfaren? En liten pumpe ville jo løst mye på hastigheten av påfyllingen. Brannfaren anser jeg som begrenset. Ikke noe som kan skape gnist i forbindelse med tanken. Nå røyker jeg ikke, og fyller i friskluft. Bare å huske å skru opp lufteskruen ved lagring. Mao anser jeg denne som en helt vanlig 20 liters plastkanne. Ei pumpe hadde gjort mye, men har tilgode å finne noe med fornuftig pris, sikkerhet og hastighet. Såååå prekært er ikke ulempene at jeg har stressa med det. Men kommer til å bytte den slangen iløpet av nærmeste fremtid. Sitér dette innlegget Christian Rikardson Hjemmesiden min Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.