captein70 Startet 5.Februar.2016 Link til dette innlegget Startet 5.Februar.2016 Hei jeg har en omc cobra STEYR 236 Turbo diesel medFord Module elektronikk.Har lignende inne 3 alarmer på den som jeg ikke får resatt, hvordan får jeg disse bort?og så lurer jeg på om det er noen der ute som vet hvor det er å få tak i deler til Ford elektronikken.Har snakket med UNIVA Arendal de på står at det ikke er deler å skaffe og at det må et spesial instrument til for å slette alarmene ?, men jeg har vanskelig for å tro på dette, så lever i håpet om at noen der ute kan hjelpe meg ? Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 5.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2016 Så vidt jeg vet så er dette samme elektronikken som i Ford Sierra. Kanskje en lokal Ford-forhandler kan hjelpe deg med å resette? Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 5.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2016 Univa er langt frå det samme etter at Rosseland pensjonerte seg. Det er min og mange med meg sin erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
captein70 Svart 6.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2016 Ja mulig jeg finner deler under pansret på en sierra, men er ute etter sensorer og følere som passer til motoren å d tviler jeg på at jeg finnerdeler under sierra pansre spm passet her, men takker for tipset. Ja UNIVA var mest interessert I å selge meg en ny motor da. Men må da være noen der ute som har litt peiling på disse motorene med det elektroniske systemet til Ford og hvor det er muligt å få ta I deler Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 6.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2016 Vabkig på ford er obd II eller canbus på nyere motorer. Du kan lese av og resette feil koder med et diagnoserings verktøy som du får rimelig på e bay eller aliexpress. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
captein70 Svart 6.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2016 Hei Chris Takker så mye for den opplysningen ? Var en del å velge i der da, så litt usikker på hvilken jeg skal velge ?. Har noen bilder her jeg tokk av noen men får ikke til å legge de til i forumet ? Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 6.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2016 (redigert) Kanskje du kan se på kontakten der man kobler til diagnose verktøyet, om det er obd eller canbus. Jeg vet ikke hvilken det er på den motoren du har. Men det er de to som er på bilmotor. Kan være noe helt forskjellig på båt motoren, så du bør få lastet ned service manualen fra Steyr for din motor. Redigert 6.Februar.2016 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
_siggen_ Svart 7.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2016 Veit ikkje om du fant ut av dette. Du kan bla i menyen ved hjelp av kontakten på sida av hjernen. Kontakten må trekkes ut og settes inn på rette tidspunkt. Har manualen for denne heime. Samt oversikt over feilkoder etc. Kan sende deg den om du fortsatt trenger den. Sitér dette innlegget Link to post
captein70 Svart 8.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2016 Hei siggen, nei jeg har ikke kommet noe lengere, så har tatt ut motoren å skal selge den, men greit å få sjekket feilmeldingene da. så det hadde vært kjempe flott ja om du kunne ha send meg det :) kan sende det til meg pr epost på reinert.sorensen@hotmail.com eller pr post, til Reinert Sørensen skolestubben 3 7940 Ottersøy Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.