Jump to content

Hvor går båtferien, sommeren 2016 ?

Worry II

Recommended Posts

Er vel på tide på starte planleggingen av sommerferien 2016.

Klara Regn tar uke 26, 27 og 28 i første omgang, og setter kursen fra Moss mot det blide norske sørland i år også. Må utforske litt mer i området Lyngør - Tvedestreand i sommer. Mye fin plasser der. Målet er ikke å komme seg så mye lenger av gårde, men finne flere perler i dette området.

Hva med dere ? Har dere startet planeggingen ?

Lurer litt på Gøta-kanal, men det er steike langt dit fra hjemmehavna (i Grimstad). Lyngør/Tvedestrand er jo selvsagt et område du kan være hele ferien. Masse fine steder. Veldig fin tur fra Lyngør til Arendal også, spesielt den innerste leia. Og derfra til Grimstad er det jo heller ikke langt, og Grimstad er jo den fineste skjæregården i landet.....  :yesnod:

Noen som har lyst til å dele noen erfaringer fra Gøta-kanal? 

Jeg og rederinnen har planlagt vår første båtferie sammen. Av praktiske grunner får vi ikke til en ordentlig lang en. Vi starter med Østfoldstreffet og drar videre mot Sverige når det er over. Målet er i alle fall å komme til Fjällbäcka, kanskje lenger? Dette blir altså før fellesferien.

Så planlegger jeg også en tur til Sverige i august, da sammen med de to døtrene mine. Det blir antakelig første og/eller andre uke i august.

Jeg har også planer om å komme meg nedover langs Vestfoldkysten, kanske helt ned til Sørlandet? Vi får se hva det blir til.

Leker også med tanken på noen dager i båten i påskeferien, og i mai blir det som vanlig tur til Holmsbu til rockefestival. Blir to overnattinger denne gangen fordi festivalen sparkes i gang allerede fredag med legendariske Aunt Mary!

Tar altså ikke en ordentlig langferie i båten, det er av praktiske grunner, og også fordi jeg må prøve meg litt fram i forhold til hva jeg klarer og orker. Hovedferien blir nok turen sammen med rederinnen.

Redigert av Pequod (see edit history)

Vi skal forbi Drøbak. (ca 2,5 timer hjemmefra)

Det er det eneste målet før vi drar.

De siste årene er vi endt opp i blindleia og det skulle ikke forundre meg om vi havner der i år også, men det er veldig deilig å ikke ha planer utover det å ha høy kosefaktor.

Full kjøleboks og vanntank. Tom septik og bøker nok til mange late dager er alt vi trenger.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Får båten fraktet til Bodø, og tar Lofoten til å begynne med, deretter litt rundt på Helgeland, og resten av kysten hjem til Oslo de siste ukene. Tenkte å bruke 8 uker på dette.

Det kan bli drømmeferien Tom og du får med deg noe av det vakreste som kysten (for ikke å si verden) har å by på!

Selv kommer jeg til å være med MS SANDNES på en tur som går Stavanger - Bodø - Stavanger, med diverse avstikkere. Reisens mål er Forbundet Kystens landsstevne som er i Bodø 14. - 17. juli.

I tillegg blir det mest mulig og flest mulig av kortere turer i Ryfylke og Sunnhordlandsfjordene med POSEIDON II.

Hovedsaken er at man kan være på sjøen og nyte tilværelsen, stille og fredelig, sammen med dem man er glad i   -   og jeg er så heldig å ha en kone som sier JA så snart jeg ymter om en båttur :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Får båten fraktet til Bodø, og tar Lofoten til å begynne med, deretter litt rundt på Helgeland, og resten av kysten hjem til Oslo de siste ukene. Tenkte å bruke 8 uker på dette.

Wow, gled deg! Helgeland er helt fantastisk, å seile langs De syv søstre på egen kjøl er noe helt spesielt.

Mvh,
SY Vilma Benita, Beneteau Oceanis 43, (Tidligere 4_Vinder)

Vi blir tre båter og start fra Oslo, så de er vel valget høyre eller venstre når man kommer ut i fjorden. Dersom det blir svenskekysten tenker vi å komme oss raskt ned til Gøteborgsskjærgården, og rote rundt i området der. Noen som er godt kjent og har noen anbefalinger?

Mvh,
SY Vilma Benita, Beneteau Oceanis 43, (Tidligere 4_Vinder)

Har i to år reist nedover svenskekysten, fine opplevelser og mange flotte uthavner. Men tenker i år skal vi ta turen til Tjøme-Sandefjord området. Skal prøve å kjøre mindre å nyte mere:) "båtsjuken" blir sterkere for hver dag som går og ser frem til at snø og is forsvinner. Fint med tråder om båt og ferie som får tiden som går fortere:)

Skibsplast 14, Huwa 26, Bayliner Ciera 265, Sunseeker Camargue 44

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...