Gew77 Svart 19.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2016 Vi er to båter i følge som starter fra Storsand og Tofte i uke 27 har denne og uke 28, til å tusle nedover svenskekysten, Regner med vi havner rundt Grebbestad og kanskje lengre. I år er målet at det skal bli mer uthavn enn i fjor, da været gjorde at det var best for de små å ligge i gjestehavn = mye penger ut på ingenting:) I uke 29 tenker vi å legge kursen på vestsiden av Oslofjorden, har mange steder jeg kunne tenkt meg der, da har vi også hentet vårt nye firbente familiemedlem:) Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Lars Martin Svart 19.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2016 Planen for i år er transportetappe med fattern til grimstad. Så skal yachten få ligge der i to uker med kortere og lengre dagsturer og kanskje en overnatting.Og hvis alt går etter planen, så blir det en drøy ukes kjæreste-tur oppover igjen. Må bare få vann under kjølen først da :-) Sitér dette innlegget Ship o'hoi Link to post
TB22 Svart 19.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2016 Skuten min er så liten at det blir knapt noe lengre tur enn til Austrheim eller Tekslo, evt inn til Hjellestad for rengjøring av båtens bunn på den lokale grunnen Sitér dette innlegget Drivstoffpriser V2.0 Link to post
Bonus Svart 19.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2016 Fjorårets flotte tur ned i Fyn området i Danmark ga mersmak. Så i år tenker vi å utforske mer av området rundt Fyn. Svendborg, Ærø og områdene rundt Lille Bælt. Må vel innom Samsø også, i fjor fant vi en spennende restaurant midt på øya (Norby). En ombygd smie ved et idyllisk tjern serverte fantastisk mat og drikke! Ellers kommer vi sikkert innom Juelsminde, Kerteminde og kanskje Ebeltoft igjen. I fjor var vi borte ca. 5 uker, bør vel kunne få til noe tilsvarende i år Sitér dette innlegget Link to post
bergetun Svart 19.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2016 (redigert) Bergen - Sørlandet - Danmark (Limfjorden - Skagen) og hem t Bergen igjen. 4-5 uker Redigert 19.Mai.2016 av bergetun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 19.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2016 Satser på fire uker tilsammen. Oppstart i Ryfylke, så videre til Sørlandet, kanskje med en tur i Telemarkskanalen og så tilbake med noen dager stopp på returen for Lyngdal cup før transportetappe hjem. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 Ikke lenge til feriestart. Neste fredag tusler vi sørover etter jobben til fruen. Hankøsundet blir første stopp ved en av de blå bøyene. I går ble det oljeskift på begge motorene og total rengjøring i motorrommet. Nå skal det skrives ut noen artikler til sommerutgaven av Båtens Verden og vips så er det ferie. He. Ferie og ferie fru Blom. Noe jobb for BV blir det hele tiden. Det er jo båtrelatert og dermed veldig lystbetont. God ferie til alle her på BP og til dere som skal på Østfoldtreffet på Sand. Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Frissy Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 Målet i år er Risør. Men det er maks...... Blir ikke skuffa hvis vi ikke kommer så langt. Små etapper og kos er målet og da er det litt opp til vær og besetningen om hvor vi snur. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 Da båten nå er på vei til Bodø med fraktebåt, og jeg skal ta den imot 16/06, starter i prinsippet ferien der, med en sving innom Lofoten før den vakre kysten hjem til Oslo skal besøkes. Egen tråd på BP skal oppdateres underveis, for de som ønsker å følge med :-) Riktig god sommer til dere alle ? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 14.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 Gleder oss tim mange flotte bilder, Tom. Selv har jeg måtte gjøre om litt på min båtferie i år, så jeg starter allerede med 3 uker fra nå til fredag Da blir det først en uke alene med meg og hunden. Det skal bli så kos. Etappe Moss-Stavern på fredag, så Stavern-Kargerø på lørdag er planen. Så handler jeg i Kragerø på mandag og setter kurs mot uthavner resten av denne uka. De 2 neste ukene blir etter planen Risør-Tvedestrand, mest mulig i uthavn rundt Lyngør. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 Oppover Trønderlagskysten til Helgeland, starter tidlig i neste uke. Blir å rote rundt på Helgelandskysten uten mål og mening i knappe fire uker. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Erik Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 I år blir det å sige rolig med moderat seilføring fra svaiplass til svaiplass i valpevennlige etapper mellom holmer og skjær oppover fra ryfylke, via Hordland og til Sogn og fjordane og ned igjen i 3 uker i Juli. Det er jo egentlig denne kysten som er aller finest å tusle rundt i hvis bare været er med oss, og det har jo sett lovende ut sålangt. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Worry II Svart 14.Juni.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 svaiplass i valpevennlige etapper mellom holmer og skjær Vår har nå blitt halvannet år og den elsker å ligge på svai å følge med. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 (redigert) Ja, vår blir 1 år i løpet av ferien i Juli og trives godt med å være vakthund rundt på båten når vi ligger på svai (og enda bedre på oppdagelsesferd med jolla på land ). Har montert rekkenett rundt hele båten så han kan vandre fritt uten å falle over bord, spesielt praktisk når vi seiler.. Ryfylke/Hordaland/Sogn er forøvrig veldig hundevenlig. Mulig å finne skjermet farvann og fine plasser å ligge med korte etapper i mellom. Verre når vi skal sørover, da er det noen lange havstrekk.. Redigert 14.Juni.2016 av Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Klovn1 Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 Var det "syflis" du prøvde å skrive? Jaja velbekomme! Det hadde jo vært et spesielt sommerminne det, fikk syflis av Nav-sjefen på Karmøy. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 Nå i juni/juli blir ferien lagt til Skånevik bluesfestival og tysnesfest helga etter. 29.07.-13.08. Settes baugen forhåpentligvis mot deilige sørlandet :) Sitér dette innlegget Link to post
jata Svart 14.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2016 I år går turen fra Mosjøen på Helgeland til Bergen og tilbake Sitér dette innlegget Link to post
Ingeborgimevind Svart 23.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2016 Først strandhogg på Shetland, seiler 1. juli. Så en tur til Skagen siste juliuka. Småkryss i Ryfylke innimellom. Stadige utbedringer og oppgraderinger må gjøres før langtur til neste år. Sitér dette innlegget HF: LB3GH Link to post
Framtia Svart 6.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2016 Da er årets båtferie i gang, i hvertfall mentalt. Bilen er pakket og kjører rett fra jobb i morgen ettermiddag. Første mål er Stavern hvor vi har biletter til lørdagens konsert. Så settes kursen retning Gøteborg og Læsø. Blir 4 uker, først en uke alene, så to uker med barn før vi runder av med bare oss voksne. Gleder meg! Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
KARILLA Svart 6.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2016 Ferien er startet. Bergen var første stopp så herlige dager i Bekkjarvik, i morgen går turen til Kulleseidkanalen. Resten er ikke planlagt enda, men fristerinnen koser seg og da er det godt å feriere:-) Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Guest Avmønstret# Svart 6.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2016 Værmeldingen får avgjøre. Legger ut fra Singlefjorden i løpet av helga. Rett ut og over om været er best nedover Vestfold/Telemark, eller til babord nedover svenskekysten om værmeldingen bedrer seg et par hakk. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 6.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2016 Starter ferien om ca 16 timer.... Blir båten ned til Kragerø, ta 48 timers vakt på redningsskøyta. Før jeg holder meg lokalt i Bamble/Kragerø frem til torsdag neste uke for da begynner kona ferien.. Så blir det mest sannsynlig Sørlandet muligens ned mot søgne 3 1/2 uke i år igjen. Men været avgjør fart og plasser :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Billa Svart 7.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2016 2 uker på Sørlandet så får vi se hva vi gjør deretter. Dag 2 nå og er i Arendal havn. Må se fotball. Planlegger Hampholmen ved Grimstad i morgen. Været avgjør. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Erik Svart 8.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2016 Da er det nedtelling, kun timer før vi er på bøljan blå, kurs nordover mot Hordaland og Sogn. Båten er så ferieklar og fullastet at vannlinja er druknet, får skyndte oss å drikke opp litt av ølet så det ikke begynner å gro God ferie, snakkes i August. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
.Snorre Svart 13.Juli.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2016 Besøkte Utvær i går Før vi fortsatte til Bulandet. Blir værende i Ytre Sogn noen dager... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.