Jump to content

Hvor går båtferien, sommeren 2016 ?

Worry II

Recommended Posts

Vi er to båter i følge som starter fra Storsand og Tofte i uke 27 har denne og uke 28, til å tusle nedover svenskekysten, Regner med vi havner rundt Grebbestad og kanskje lengre. I år er målet at det skal bli mer uthavn enn i fjor, da været gjorde at det var best for de små å ligge i gjestehavn = mye penger ut på ingenting:)

I uke 29 tenker vi å legge kursen på vestsiden av Oslofjorden, har mange steder jeg kunne tenkt meg der, da har vi også hentet vårt nye firbente familiemedlem:)

Følg vårt båtliv her:

https://www.facebook.com/batlivet

Fjorårets flotte tur ned i Fyn området i Danmark ga mersmak. Så i år tenker vi å utforske mer av området rundt Fyn. Svendborg, Ærø og områdene rundt Lille Bælt. Må vel innom Samsø også, i fjor fant vi en spennende restaurant midt på øya (Norby). En ombygd smie ved et idyllisk tjern serverte fantastisk mat og drikke!

Ellers kommer vi sikkert innom Juelsminde, Kerteminde og kanskje Ebeltoft igjen. I fjor var vi borte ca. 5 uker, bør vel kunne få til noe tilsvarende i år  :thumbsup:

• 4 uker senere...

Ikke lenge til feriestart. Neste fredag tusler vi sørover etter jobben til fruen. Hankøsundet blir første stopp ved en av de blå bøyene.

I går ble det oljeskift på begge motorene og total rengjøring i motorrommet.

Nå skal det skrives ut noen artikler til sommerutgaven av Båtens Verden og vips så er det ferie.

He. Ferie og ferie fru Blom. Noe jobb for BV blir det hele tiden. Det er jo båtrelatert og dermed veldig lystbetont.

God ferie til alle her på BP og til dere som skal på Østfoldtreffet på Sand.

Mvh Astor

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Gleder oss tim mange flotte bilder, Tom. Selv har jeg måtte gjøre om litt på min båtferie i år, så jeg starter allerede med 3 uker fra nå til fredag :thumbsup:

Da blir det først en uke alene med meg og hunden. Det skal bli så kos. Etappe Moss-Stavern på fredag, så Stavern-Kargerø på lørdag er planen. Så handler jeg i Kragerø på mandag og setter kurs mot uthavner resten av denne uka. De 2 neste ukene blir etter planen Risør-Tvedestrand, mest mulig i uthavn rundt Lyngør.

Oppover Trønderlagskysten til Helgeland, starter tidlig i neste uke. Blir å rote rundt på Helgelandskysten uten mål og mening i knappe fire uker.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

I år blir det å sige rolig med moderat seilføring fra svaiplass til svaiplass i valpevennlige etapper mellom holmer og skjær oppover fra ryfylke, via Hordland og til Sogn og fjordane og ned igjen i 3 uker i Juli.

Det er jo egentlig denne kysten som er aller finest å tusle rundt i hvis bare været er med oss, og det har jo sett lovende ut sålangt.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Ja, vår blir 1 år i løpet av ferien i Juli og trives godt med å være vakthund rundt på båten når vi ligger på svai (og enda bedre på oppdagelsesferd med jolla på land :yesnod: ).

Har montert rekkenett rundt hele båten så han kan vandre fritt uten å falle over bord, spesielt praktisk når vi seiler..

bilde

Ryfylke/Hordaland/Sogn er forøvrig veldig hundevenlig. Mulig å finne skjermet farvann og fine plasser å ligge med korte etapper i mellom.

Verre når vi skal sørover, da er det noen lange havstrekk..

Redigert av Erik (see edit history)

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Da er årets båtferie i gang, i hvertfall mentalt. Bilen er pakket og kjører rett fra jobb i morgen ettermiddag. Første mål er Stavern hvor vi har biletter til lørdagens konsert. Så settes kursen retning Gøteborg og Læsø. Blir 4 uker, først en uke alene, så to uker med barn før vi runder av med bare oss voksne. Gleder meg!

Framtia på AIS

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Starter ferien om ca 16 timer....

Blir båten ned til Kragerø, ta 48 timers vakt på redningsskøyta. Før jeg holder meg lokalt i Bamble/Kragerø frem til torsdag neste uke for da begynner kona ferien..

Så blir det mest sannsynlig Sørlandet muligens ned mot søgne 3 1/2 uke i år igjen. Men været avgjør fart og plasser :)

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...