TICORA Svart 8.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2016 Mye god lesing her. Synes nok HR'en er i eldste laget og litt vel mørk. Fruen vil nok steile litt der. Båtens kvaliteter er det ingen spørsmål om. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 8.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2016 Trekk om putene i HR'n med en lys farge, og vips er det moderne som nytt. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 8.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2016 Gammer HR er jo nesten som en båt med jordkjeller sammenlignet med en Nordship 43DS. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 8.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2016 blir vel litt sidespor dette siden en Nordship 43 sikkert koster 3x budsjettrammen til trådstarter :-). Men når vi først er inne på Luffe og Nordship så må det jo anmerkes at det er båter med relativt mange nivå innvendig, og trang cockpit. Selv vil jeg slå et slag for den type cockpit som det er på min båt, med doble ratt og et telt som man lett kan gå rundt på utsiden når båten er tildekket. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Festina_Lente Svart 8.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2016 http://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=70308238 Eivind Tredje året på rad denne er for salg uten å bli omsatt. Prisen har vært den samme hele tiden. Samme selgere. Sånt blir jeg ikke klok på..... Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 10.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2016 I samband med konverteringen skal vi samlet gå på kurs. Det vi tar er det som kvalifiserer til Competent Crew, som de fleste kaller nybegynnerkurs 1 og 2. Vi ønsker å ta kurset siste helgen i April og leter etter kursholder. Noen som har erfaringer og anbefalinger her? Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 10.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2016 Tenk gjennom om det skal være sentercockpit eller "vanlig" cockpit. Båtene med sentercockpit er noe dyrere, men har ofte en flott akterkabin som oppleves som et ekstra rom. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Euklid Svart 15.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2016 Sentercockpit med akterkabin er fine greier – og de fleste båter som er laget slik er i seg selv kvalitetsbåter – men jeg tror det fort kan bli vanskelig å finne varianter innenfor spesifisert pris og størrelse som er oppsatt med tre kabiner. I det hele tatt tror jeg de fleste moderne båter vil kunne tilfredsstille de kravene som er stilt ganske enkelt, sånn bortsett fra diverse dyre båter fra skandinaviske småverft. Forsøker ikke å mene at det er noe galt med dyrt og skandinavisk – den dagen jeg bytter ut min lille danske blir det nok en 15-30 fot større svenske som står øverst på lista – men jeg klarer ikke se annet enn at det er feil valg med de kravene som er stilt her. Det litt større spørsmålet er kanskje om det er rett strategi å kjøpe en båt nå som en ikke planlegger å dra på langtur med – for da ville skandinavisk håndverk kanskje bli mer aktuelt – men det blir en helt annen greie. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 15.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2016 Hadde ikke Bavaria en utgave med senter cockpit, som ellers holdt svært høy kvalitet? Har ikke sett mer enn et par stykker av de til salgs de siste åra. Mener en lå i Ulsteinvik Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 15.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2016 Jepp, Bavaria Ocean. Utover at det ikke finnes spesielt mange av disse er den neppe forenlig med kravet til årgang. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 15.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2016 Nei, det var det da... :) Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 15.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2016 Takker for mange innspill. Vi ønsker nok ikke centercockpit på denne føtste seilbåten. Her står familievennlighet og mulighet for læring i høysete, samt å kunne passe i havna. Seilkurs for hele familien 1te mai helga er nå booket. Vi gleder oss! Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 16.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2016 To båter står frem som aktuelle nå: 1. Jeanneu Sun Odyssey 409 (Går rett inn på nåværende båtplass) 2. Jeanneu Sun Odyssey 439 (Passer oss bedre plassmessig men må leie båtplass ute av hjemmehavna i starten) 3. Beneteau Oceanis 41.1 (Går rett inn på nåværende båtplass) Samtidig er det liten interesse for motorbåten for tiden men håper på bedre respons etter hvert som temperaturen stiger. Synspunkt på båtene? Sitér dette innlegget Link to post
offpist Svart 16.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2016 Hva med Jeanneu Sun Odyssey 42DS? De fleste har nok 2 lugarer men de kom i 3 lugar utgave også. Vi har 2 lugar utgaven og rulle storseil. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 16.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2016 42DS har også en versjon hvor du kan sette opp en skillevegg så aktercabinen blir delt i to, så det blir 4 cabiner. -såvidt jeg husker..En jeg kjente hadde det. Båten har lagt for salg flere ganger de siste årene. Dog er den fra rundt 2000-tallet og var overpriset. Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 16.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2016 42 DS med 3 kabiner er meget aktuell men de er sjeldne ihht Heitmann. 44DS har en løsning med 2 kabiner forut og den deilige svææære bak. Finner vi en sånn snakker vi Sitér dette innlegget Link to post
offpist Svart 16.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2016 Jeg ville ikke vært uten den svææære akterlugaren. Den senga er jo 200X200 cm Vi byttet forøvrig ut madrassene med Jensen Ambassadeur madrasser (1 stk 90cm bred og 1 stk 110cm bred for å få 200 bredde) Også jensen softline 200X200 overmadrass på toppen. Sover som en konge.. og kan ligge på tvers underveis om man vil. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 16.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2016 -og lufting under madrassen, enten med spilebunn eller matte. ( det der er noe annet enn akterkøya i comforten min... :) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 17.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2016 hva med en Grand Soleil 45..?: https://www.navark.se/objektbeskrivning/?object=658〈=sv Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Tallisman Svart 17.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2016 Hjelper lite med og ta avgjørelser om og gå over til noe annet når det viser seg att og selge båt ikke er så enkelt . Dette er min erfaring Sitér dette innlegget Link to post
TICORA Svart 17.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2016 Godt poeng Talisman, har dog ikke mista motet ennå siden det enmå er snø ute og en stund til markedet tar fart. Sitér dette innlegget Link to post
offpist Svart 19.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2016 Hva med denne..? http://m.finn.no/63690507 Ukjent merke for meg, men jeg liker det jeg ser.. Yanmar motor er jo et pluss. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 19.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2016 jeg er ikke enig i påstanden i tittelen i hvertfall.... Jeg så på denne modellen for en del år siden, men kom til at den virker ganske trang innvendig til størrelsen å være. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
TICORA Svart 19.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2016 Nja, interessant er vel det nærmeste jeg kommer her... Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 19.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2016 Wauquiez er vel prestisjemerket til Beneteau. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.