Jump to content

Feil på innretning av registeret Volvo penta tamd 41a?

svendmb

Recommended Posts

Skal bytte pakninger på registerhuset, men når jeg nå har tatt av dekselet og skal rette inn registrert før jeg tar av mellomhjulet og drivhjulet til ventilløfteren, er det umulig å line opp alle hjulene. Når hjulet til diesel pumpe er riktig står merkene på mellomhjulet fire tenner feil. Se bildene. Jeg antar at dette ikke har noe å si, men at noen en eller annen gang har satt mellomhjulet feil. Kan jeg bare ta ut mellomhjulet og sette det inn igjen i riktig posisjon, eller driver dette hjulet noe slik at jeg ødelegger timingen på et eller annet?

bilde

bilde

bilde

bilde

Det er bare to muligheter, forholdet mellom veivaksel og dieselpumpe er alltid 2:1. Dersom mellomhjulet ikke driver noen dieselpumpe eller ventiler som skal "times" iforhold til motoren, har verken størrelse eller innretning noen betydning. Det ser ut til at mellomhjulet er større enn drivhjulet på veiv. og da må du kansje tørne flere ganger for at kjørnermerkene skal stemme.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...