svendmb Startet 7.Februar.2016 Link til dette innlegget Startet 7.Februar.2016 Skal bytte pakninger på registerhuset, men når jeg nå har tatt av dekselet og skal rette inn registrert før jeg tar av mellomhjulet og drivhjulet til ventilløfteren, er det umulig å line opp alle hjulene. Når hjulet til diesel pumpe er riktig står merkene på mellomhjulet fire tenner feil. Se bildene. Jeg antar at dette ikke har noe å si, men at noen en eller annen gang har satt mellomhjulet feil. Kan jeg bare ta ut mellomhjulet og sette det inn igjen i riktig posisjon, eller driver dette hjulet noe slik at jeg ødelegger timingen på et eller annet? Sitér dette innlegget Link to post
Havlengt Svart 7.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2016 Denne påstanden tvilar eg sterkt på for å seia det mildt.. - Kor mange gangar har du tørna motoren før du konkluderte med at det er feil? Alt etter utgangspunkt kan du måtta tørna mange gangar før alle merkene stemmer. Sitér dette innlegget Link to post
tb55 Svart 7.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2016 Det er bare to muligheter, forholdet mellom veivaksel og dieselpumpe er alltid 2:1. Dersom mellomhjulet ikke driver noen dieselpumpe eller ventiler som skal "times" iforhold til motoren, har verken størrelse eller innretning noen betydning. Det ser ut til at mellomhjulet er større enn drivhjulet på veiv. og da må du kansje tørne flere ganger for at kjørnermerkene skal stemme. Sitér dette innlegget Link to post
svendmb Svart 7.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2016 Takk for tilbakemeldinger. Trodde jeg hadde tørnet mange nok ganger, men var en tur i garasjen igjen nå og tørnet MANGE ganger, og til slutt linet de opp. Det ordnet seg med andre ord. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 7.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2016 (redigert) Markusens handskrivne motorbok har tema som omhandler register og mellomhjul.Dette er ei fantastisk bok om motorer gear drev mm. Markusen sitt verksted var vel verdensberømt i Bergen og Hordaland Fint prosjekt du holder på med,følger spent med Redigert 7.Februar.2016 av Jakob T (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.