Jump to content

Løsne og løfte ut innenbordsmotor fra Albin Vega.

Albinisten

Recommended Posts

Har tenkt og fjerne innenbordsmotoren fra Vega`n ettersom den likevel ikke går. Planen er få den hjem i kjelleren og se om vi klarer og totalaverhale den selv på fritiden i løpet av et par år. I mellomtiden bruker vi den ledige plassen i motorrommet til forbruksbatterier.

Det og få løsne selve motorfestene og fri den fra skroggjennomføring for kjølevann er nok en enkel sak, men det jeg ikke helt klarer og se for meg er hva som skjer med akslinga og gjennomføringa for propellen, regner med at enten må dette også løsnes og fjernes eller det må på en eller annen måte festes og sikres?

Om hele akslingen og propellen skal ut, hvordan og med hva tettes hullet etter propellen?

Jeg sto overfor akkurat den samme problemstillingen i min Marieholm. Jeg løftet ut motoren med mastekrana i marinaen og lot akselen stå igjen. Ved neste opptak tok jeg av propellen og slik ble det værende til jeg installerte ny motor i fjor sommer.

Jeg lot flensen stå festet i akselen og tjoret den fast godt slik at akselen ikke kunne bevege seg. Tett og greit og med masse midlertidig stueplass der motoren hadde vært :thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...