Tempest Startet 9.Februar.2016 Link til dette innlegget Startet 9.Februar.2016 Hei! Noen som har forslag til hvordan eg kan få fjernet lim av typen som er knallhard og smuldrer. Det er eit teppe som er limt direkte på dashbord. Ser ikkje ut til å mjuke opp ved bruk av varme... Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Torsen67 Svart 9.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2016 Skal i gang med akkurat det samme. Har du prøvd å skrape det vekk? Myke det opp med aceton eller sitrusspray? Hos meg ser det ut som gammel contactlim. Gul-brun av farge. Sitér dette innlegget Link to post
Albinisten Svart 9.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2016 Jeg brukte noe som heter KMI Paint and Glue Remover til og fjerne lim og skumgummirester i forpiggen, det funka som bare det! Ulempen med det er at det blir ganske vått/fuktig av det og det kan ta litt tid før det er tørt nok til neste prosess som olje, lakke, lime etc... Kjøpte det på Maritim, men tipper det er og få tak i rundt om. Sitér dette innlegget Link to post
Tempest Svart 9.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2016 (redigert) Takk for svar! Har prøvd med litt Aceton uten at eg synest det gav den store effekten. Godt mulig eg var litt utålmodig. Det stemmer at det er gulbrunt på farge. KMI satt i bestilling, så får vi prøve med nytt friskt mot? Redigert 9.Februar.2016 av Tempest (see edit history) Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Torsen67 Svart 9.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2016 Tempest; er undelaget treverk eller gelcoat/glassfiber? Sitér dette innlegget Link to post
Tempest Svart 10.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2016 Underlaget er gelcoat, det er limt under vinduene forran førerposisjon. Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
ivar Svart 10.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2016 prøv med bensin istedet, den tar ofte slike limrester bedre enn aceton Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Torsen67 Svart 10.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2016 Ok Tempest. Da har vi nøyaktig samme problem;-) Setter pris på tilbakemelding på guffa du har kjøpt. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 13.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2016 Har du fått testet produktet enda? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 13.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2016 Er det dette produktet vi snakker om? https://www.maritim.no/kmi-bio-quick-vask#.VuXfmvC5SrU Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 14.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2016 Hvis du ender opp med å måtte fjerne det mekanisk vil jeg anbefale mulitverktøy alal fein/ bosch med en skrape. Men: det vil trolig bli merker i geloaten, så i så fall må du pusse og rubbe den pen igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 14.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2016 Det blir ikke pent, da det ikke er glatt overflate. Det er i støpt antisklimønster i gelcoaten fra fabrikk. Ser for meg å få løsnet limet og så bruke en grov børste for å få det av. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 15.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2016 Til info så er KMI paint & Glue remover tatt ut av hyllene inntil videre pga muligens giftig innhold... Sitér dette innlegget Link to post
Tempest Svart 17.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2016 Då fekk eg kanskje siste batch då? Det funka bra på sikafuge, men ikkje så bra på den gjenstridige limen under teppet. Har prøvd både remover og remover pluss. Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Torsen67 Svart 17.April.2016 Link til dette innlegget Svart 17.April.2016 (redigert) Det brune limet der er sikkert kontaktlim. Jeg brukte Biltema sin malingsfjerner som de selger på "bygg"-avdelingen. Limet bare randt av etter noen timer. Redigert 17.April.2016 av Torsen67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tempest Svart 17.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2016 Ok, takk for tips! Skal teste :) Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Torsen67 Svart 17.April.2016 Link til dette innlegget Svart 17.April.2016 Det er i gel-form. Legg på ett tjukt lag og la det stå til dagen etter. Ikke i sollys. Da tørker det ut. Men vær obs på at det begynner å renne når limet løser seg opp. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 18.April.2016 Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 Multi verktøy med skrape virker, men kan skape noen riper. Sitér dette innlegget Link to post
Hydra Svart 18.April.2016 Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 Har brukt tec 7 cleaner på limrester med godt resultat.☺ Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 18.April.2016 Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 Så lenge man slipper å gjøre det mekanisk så får man frem det originale underlaget. Kan fort bli ekstra arbeide med sparkling, sliping og maling. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.