Jump to content

Hansvik 950 Sportcruiser m/290 Yanmar, erfaringer?

tobba

Recommended Posts

Du har jo ganske mange. Felles for de fleste her på Sørlandet er jo at det er ganske dyrt. Hvertfall sammenliknet med Vestlandet. Men det betyr jo også litt at de ligger greit til I løypa du skal gå. Slik er jo Arendal et greit alternativ. Om du velger å gå innaskjærs fra Lyngør. Da får du ESSO på Havstad. Rett styrbord etter Tromøy broa. Å rett før Rs stasjon. :) du har en fantastisk tur foran deg. Etter det ville jeg vel fylle I Egersund . Veldig greit på den nye marinaen rett ved Eigerøy båt og motor. På Eigerøya.

Edit..å selvfølgelig.GRATULERER med flott båt.

Redigert av Bjørn Løvjomås (see edit history)

Endelig ble det Bobåt

Takk for gode innspill. Var for øvrig kjekt å følge hentetråden din Bjørn. Gleder meg til å ta samme turen i motsatt retning snart;-)

Legg opp til god planlegging av været. Det er det viktigste. :)

Det et ikke noe problem å krysse havstrekk I 8ms. Men I den samme vinden kan det og være et rent H.....:)

Regner med at du har god kontroll på Jæren. :) men det er jo flere steder som er kjent for å kunne lage skikkelig trøbbel. :)

Uten at jeg kjenner Hansvik, så tror jeg nok at det er en meget god sjøbåt.

Men turen skal ikke bare gjennomføres. Det skal jo være hyggelig og.

Bruk Yr og Dmi

Og ikke minst. Forbered Bp.. der er mange gode hjelpere.. som gjerne bidrar. :)

Endelig ble det Bobåt

• 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Ja da blir det henting mandag i neste uke i Indre Oslofjord. Endelig ;-) Ruteplanlegging er klar og nødvendig reserveutstyr/sikkerhetsutstyr er klart. Værmeldingene er fortreffelige med medvind/fralandsvind hele turen. Anbefaler alle å laste ned appen Kystvær. Den er fin med varsel i sanntid og trend på mange utvalgte steder langs kysten. Er det kommet noen til her på forumet nå som er kjent med/har erfaring med Hansvik 900/950?

Det er jo ikke mange av disse båtene man ser rundt omkring. Jeg synes det er fine båter, men er litt usikker på størrelsen på køyene i den. Har den normal dobbelkøy framme og dobbel stikkabin (eller kun enkel stikkabin)? Noen jeg har sett annonsert har hatt dårlig overnattingskapasitet. Så på en slik båt her i Bergen med Yanmar 290 motor, baug- og hekktrøster, radar mv. Flott båt!

mvh Bergen Dørk

Takk for tilbakemelding, Bergen dørk. Båten har køye (140x210) i hovedlugar fremme og køye (120x210) i stikkluger. Holder for madammen og meg det. Mest av alt setter vi nok pris på ståhøyde overalt i båten. Har bare vært ombord i båten en gang, men ble imponert over romsligheten overalt til å være kun 31 fot. Blir spennende å hente over helgen ;-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...